سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

فرشید امین و باراک اوباما


فرشید امین، خواننده ایرانی موسیقی پاپ ساکن لس آنجلس، در ضیافت پیروزی باراک اوباما که توسط حزب دمکرات درکالیفرنیای جنوبی برگزار شد ترانه صلح و پیروزی خود را به زبان انگلیسی اجرا کرد.

بنا بر گفته مژگان تهرانی، مدیر روابط عمومی فرشید امین، این خواننده از میان ده ها هنرمند انتخاب شد تا در جشن پیروزی باراک اوباما، رییس جمهور منتخب ایالات متحده، در شب انتخابات ترانه ای درباره صلح و پیروزی اجرا کند.

فرشید امین خواننده اصلی این ضیافت محسوب می شد و ترانه او توسط خواننده معروف موسیقی جاز آمریکا، تونی بنت، برای اجرا در این مراسم انتخاب شده بود. در این برنامه هم چنین هنرمندانی چون جیمی فاکس، لو گاسیب جونیور، لوسی لو، نویسنده افغانی تبار خالد حسینی، و لورتا سنچز عضو کنگره آمریکا از حزب دمکرات شرکت داشتند.

فرشید امین که اولین هنرمند ایرانی است که تا این تاریخ در مراسم پیروزی حزبی در آمریکا برنامه اجرا کرده است، در چند ماه گذشته به ساختن چند آهنگ از جمله ترانه ای به نام «با من دعا کن» درباره شرایط ناهمگون سربازان جنگ عراق و درخواست تغییر این شرایط با ایجاد صلح و دوستی به جای جنگ به زبان انگلیسی اشتغال داشته است .

فرشید امین در شب اعلام نتایج انتخابات و پیروزی اوباما، در مقابل صدها تن از شرکت کنندگان، سیاستمداران حزب دمکرات کالیفرنیا، شخصیت های هنری و اجتماعی و هنرمندان شرکت کننده در این مراسم به اجرای ترانه «با من دعا کن» پرداخت . این ترانه با تم درخواست پایان خشونت ها و آغاز صلح ، داستان سربازی است که از جبهه جنگ برای مادر خود نامه ای می نویسد و در آن از کلمه «چنج» به معنی « تغییر»، که کلمه کلیدی در مبارزات انتخاباتی باراک اوباما محسوب می شد، استفاده شده است.

فرشید امین در مورد این ترانه می گوید:« در پروازی در بازگشت از دبی به لس آنجلس در کنار یک افسر آمریکایی نشستم که از وضعیت و ادامه جنگ عراق به شدت ناراحت بود. او به من عکس هایی از جنگ و از چهره اندوهگین و نگران سربازان در آنجا نشان داد که مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد. در بازگشت، من ترانه «با من دعا کن» را به این امید که روزی دوباره در این جهان همه چیز به سوی صلح بازگردد نوشتم که به زبان انگلیسی بود

فرشید امین که پیش از اجرای برنامه بر روی صحنه خود را به عنوان یک هنرمند ایرانی و متولد ایران معرفی کرد معتقد است: «جنگ، آخرین راه چاره ای است که کسی باید به دنبال آن برود. ما به عنوان انسان های متمدن باید بتوانیم از راه های صلح آمیز مسائل و مشکلات خود را حل کنیم. به نظر من اصلا جنگی نباید در هیچ جای این جهان در کار باشد. برای همین هم من خواسته ام این آهنگ را برای صلح نوشته باشم

احتمال می رود تا از ترانه دیگری از ساخته های فرشید امین که هم اکنون در دست تهیه است، به نام «ویکتوری» یا «پیروزی»، در مراسم سوگند و آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما استفاده شود.


نظرات 3 + ارسال نظر
خانومی پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:53 ق.ظ http://www.eshgh-bazi-asemoooon.blogsky.com

جالب بود این خبرت مثل همیشه
باز بیا
آپ کن
خب ؟
آرمین ؟

چشم

مینو شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:19 ب.ظ http://zhiivaar.blogsky.com

سلام آرمین جان
جالب بود خبر نداشتم این اتفاق افتاده
این تب انتخاب اوباما به خواننده های ما هم سرایت کرده ؟ به هر حال خیلی قابل تامله که یه خواننده ایرانی رو برای این کار انتخاب کردند اگر می خواستم کمی شیطنت مطبوعاتی کنم سوژه بسیار خوبی بود برای نوشتن یه تحلیل سیاسی عجیب و غریب
دقت کن اوباما+احمدی نژاد+انتخابات ایران+ خواننده ایرانی و در آخر ترانه ای از این خواننده ایرانی در جشن پیروزی اوباما با معنای صلح باور کن خیلی وسوسه کننده است

آرش سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:20 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogfa.com

جالب اینه که وقتی صحبت از سیاست ایران میشه همه این خواننده ها میگن ما اصلا سیاسی نیستیم و حاضر نیستن حرفی بزنند ولی نمی دونم چرا در مورد انتخابات آمریکا اساسی سیاسی میشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد