سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

والنتاین؛ روزی برای ابراز عشق خالصانه !!!


به بهانه ، ارسال محموله گل از غزه به اروپا با اجازه اسراییل به مناسبت ولنتاین .

هر سال، روز ۱۴ فوریه که به روز والنتاین یا روز عشاق نیز معروف است در اغلب کشورهای غربی جشن گرفته می شود.

بنا بر روایات مختلف، این روز که نام خود را از یکی از قدیسین مسیحیت گرفته است ، هم دارای ریشه های مذهبی است و هم ریشه هایی در اسطوره های روم باستان دارد. یکی از روایاتی که به روز والنتاین نسبت داده شده این است که کلادیوس دوم، امپراطور روم پس از آن که تشخیص می دهد که سربازان مجرد جنگجویان بهتری از سربازانی هستند که تشکیل خانواده داده و صاحب زن و بچه هستند، ازدواج را برای سربازان خود ممنوع می سازد. بنا بر همین روایت، کشیشی به نام والنتین که این قانون را غیرعادلانه می یابد برای مبارزه با کلادیوس، به صورت مخفیانه سربازان جوان و معشوقه های آن ها را به عقد و ازدواج یکدیگر در می آورد اما کلادیوس پس از آگاهی از این مسئله حکم اعدام والنتین را صادر می کند.

بعدها این روز به نام روز حضرت ولنتاین یا روز عشاق در اروپا، به ویژه انگلستان از طریق فرستادن کارت های خانگی همراه با سمبل هایی چون فرشته عشق ، کبوتر سفید عشق و قلب قرمز جشن گرفته می شود و عشاق در این روز عشق پنهان خود را به یکدیگر ابراز می کنند.


در اواخر قرن نوزدهم در ایالات متحده ، یک زن خانه دار اهل ماساچوست، تصمیم می گیرد بجای درست کردن کارت های تکنفره مخصوص والنتاین ، دست به ساختن کارت های چاپی به تعداد زیاد بزند. از همین زمان روز عشاق هم به جای یک ابراز عشق ساده تبدیل به یک جشن تجارتی دیگر چون کریسمس می شود.

امروزه در ایالات متحده ، هدایای روز والنتین می تواند یک جعبه شکلات یا یک دسته گل سرخ ساده باشد و گاه این هدایا تبدیل به مظاهری از زیاده روی در ابراز عشق می شوند و در این روز گاه الماس های گرانقیمت، اتومبیل کورسی و حتی سفر دریایی دور دنیا هم بین عشاق رد و بدل می شود.

در ایالات متحده ابراز عشق در روز والنتین به ویژه بین بچه های مدارس ابتدایی رواج دارد. در این روز آن هایی که در طول دوران سال انتظار کشیده اند می توانند برای کسی که دوست دارند کارت والنتین بفرستند بدون آن که نام خود را روی آن بنویسند! در این روز بسیاری از افراد هم منتظر میشوند ببینند چه کسی برای آن ها گل و شکلات می فرستد.

اما در این کشور ابراز عشق در روز والنتاین تنها به عاشق و معشوق اختصاص ندارد بلکه مادر و فرزند، دو دوست صمیمی، یا هرکس دیگری که می خواهد عشق پاک خود را به دیگری ابراز کند هم می تواند در این جشن سهیم باشد.

در ایالات متحده هر سال در روز والنتاین بیش از یک میلیارد کارت تبریک فرستاده میشود و میلیون ها جعبه شکلات و دسته های گل سرخ دست به دست می شود. اما آمار نشان میدهد که در ایالات متحده ، مردان دو برابر زنان در روز والنتین دست به خرید هدیه میزنند

خیرا در مقاله ای که در مجله علمی «نیچر» به چاپ رسید، لاری یانگ، پژوهشگر علوم انسانی ازمرکز تحقیقی یارکز در دانشگاه امروی آتلانتا که در حال حاضر مشغول پژوهش در زمینه عواطف و احساسات در مغز انسان هاست ادعا کرد که در آینده ای نه چندان دور دارویی کشف خواهد شد که با استفاده از آن می توان عاشق شد و یا هر وقت که اراده کرد، از عشق فارغ شد

.

انتشار این مقاله سر و صدای زیادی درمیان خوانندگان ایجاد کرد. بسیاری با ارسال نامه درخواست کردند که در این تحقیقات از آن ها به عنوان وسیله پژوهش استفاده شود اما دکتر یانگ بر این مسئله تاکید کرد که در حال حاضر هیچگونه پژوهشی روی انسان ها در رابطه با این دارو انجام نگرفته است. بسیاری دیگر او را به خاطر دستکاری علمی و دخالت در امور مربوط به عواطف و احساسات بشری مورد تخطئه قرار دادند.

اما عکس العملی که دکتر یانگ از سوی گزارش های خبری در روزنامه های مختلف دریافت کرد از همه جالب تر بود و به او ثابت کرد که موضوع عشق در حقیقت قلب همه را لمس می کند:« من وقتی این مقاله را می نوشتم گمان نمی کردم کسی آن را بخواند اما این عکس العمل ها نشان می دهد که وقتی یک پژوهشگر می کوشد تا کارکرد بیوشیمیایی عشق در مغز انسان ها را بشکافد و آن را به صورت وقایع کوچک شیمیایی و فعل و انفعالاتی که در مغز انسان به وقوع می پیوندد به نمایش بگذارد مردم فکر می کنند ما می خواهیم یک عامل سحرآمیز را از زندگی آن ها خارج کنیم

در رابطه با این مسئله حتی همسر دکتر یانگ نیز از شنیدن این خبر که یک روز بتوان محلول عشق را به صورتی مصنوعی به اشخاص تزریق کرد ناراحت می شود و معتقد است که دریافت یک دسته گل سرخ ، بیش از هرچیز دیگری می تواند در مغز او موجب یک سری تغییر و تحولات شیمیایی مثبت در زمینه های احساسی و عاشقانه شود.

با این وجود تحقیقات دکتر یانگ بیشتر محدود به درمان بیماری های مغزی مختلف در انسان ها بوده است و او ضمن تحقیق بر روی کارکرد هورمون ها در بدن انسان تا کنون این فعل و انفعالات شیمیایی مغز در برابر احساسات و عواطف را فقط در حیوانات مورد مطالعه قرار داده است. این پژوهش ها نشان می دهد وجود مواد شیمیایی در برخی از این هورمون ها در بعضی از حیوانات باعث ایجاد مهر و محبت و آغاز جفت گیری برای بقای نسل می شوند.

در تائید بخشی از مطالعات دکتر یانگ، نتایج پژوهش های گروهی از پزشکان سوئدی اخیر نشان داده است که وجود هورمون هایی ویژه ای در بدن مردان باعث ایجاد دگرگونی های ژنتیک در برخی ازآن ها شده و در نتیجه آن ها را مقید و متمایل به به ازدواج و تشکیل خانواده می کند . این مردان اغلب از ازدواج های خوشایند تری برخوردارند اما عدم وجود یا کمبود همین هورمون ها در گروه دیگری از مردان باعث می شود که آن ها تنهایی را به ازدواج ترجیح دهند.

با این حال و بنا بر این پژوهش های پزشکی، حداقل ۱۰۰ عنصر دیگر برای دست یابی به محلول عشق لازم است اما تا فرارسیدن آن زمان روز سنتی ولنتین به طور نمادین به عنوان روز عشاق با ابراز عشق طبیعی جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.


نظرات 12 + ارسال نظر
انسان شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:38 ق.ظ http://www.aeenebahai39.info/content/view/8/66



دوستان عزیز و مدیر محترم سایت
لطفا کمتر از یک دقیقه از وقت خود را به ما بدهید و متن کوتاه زیر را مطالعه فرمائید:
این پیغام را به شمایی می دهیم که انسان هستید و انسانیت را می دانید.
متاسفانه آنچه که امروزه در کشور ما در حال جریان می باشد، نارضایتی اکثریت مردم را در بر داشته است.
جوانان، وبلاگ نویسان، دانشجویان، اقلیت های مذهبی، فعالان حقوق بشر، مسلمانان و افراد بی گناه بسیاری، به جرم هایی باطل، بازداشت می شوند و ناجوانمردانه محاکمه می گردند.
در همین راستا، 7 رهبر جامعهء بهاییان ایران( که بزرگترین اقلیت مذهبی کشور را تشکیل می دهند) بی گناه در زندان به سر برده، تحت شکنجه های روحی و روانی بسیاری قرار گرفته اند.
از شما دوست محترم و گرامی، تنها یک خواسته داریم.
ما نه قصد تبلیغ دیدگاهمان را داریم و نه قصد اثبات آن را.
ما فقط قصد داریم تا شما عزیزان را از ظلم های وارد بر جامعهء بهاییان ایران آگاه سازیم:
آیا می دانید که:
1)جوانان بهایی حق ادامهء تحصیل ندارند.
2)اموال بهاییان را مصادره می کنند.
3)بهائیان اجازهء حضور در مشاغل رسمی و دولتی را ندارند.
4)قبرستان های بهاییان را تخریب می کنند.
5)تعداد بسیاری از بهائیان را به جرم عقاید مذهبی خود زندانی می کنند.
6)بالغ بر 200 بهایی را در این سالها قتل عام کردند.
7)در مطبوعات و رسانه های عمومی، به آنها تهمت های بی اساس می زنند.
و...



جهت قضاوت منصفانه در ارتباط با دیانت بهایی می توانید از آدرس زیر استفاده فرمائید

http://www.aeenebahai39.info/content/view/8/66/


شعار ما:
عقیده و مذهب امری شخصی بوده و ایران برای ایرانیان می باشد.


لطفاً اگر این پیغام را صادقانه یافتید، آن را برای یکی از دوستان محترم خود نیز ارسال فرمائید.

دفاع از حقوق انسان ها

شایان محمدی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:46 ق.ظ http://mobilecliper.mihanblog.com

سلام دوست عزیز . وبلاگ جالبی داری . با عنوان :سس سیزلیخده باتمیشام ( من غرق در سکوتم ) لینکت کردم . اگر خواستی با عنوان دانلود کلیپ موبایل (3gp) لینک کن میدونی که این کار تو بالا رفتن رنکیگ موثره بدون اینکه جای قرار گرفتن لینک ها اهمیتی داشته باشه. موفق باشید

سته-لواس دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:15 ب.ظ http://crimsonyello.persianblog.ir

سلام
عکس قشنگی بود

دختر بدسیگنال سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:37 ق.ظ http://dokhtareroya.blogsky.com

سلام
ولنتاین تو هم مبارک
البته چند روزیه که گذشته
این عکسه برای من باز نشد؟!

علی سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:09 ق.ظ

سلام دوست من
امیدوارم از حال خودت راضی باشی :) برات ممکنه به سوالی که در آدرس ذیل مطرح شده پاسخ بدی؟ نظرت حتماً کمک خواهد کرد ... پیشاپیش از شما ممنونم. www.seeyourinside.blogsky.com

ع.ب سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:17 ب.ظ http://301040.blogsky.com

Hi. I didn't really have the chance to read through everything but I think that you're banner on top is nice
http://301040.blogsky.com
hopefully i'll spend more time here in the future.

آرش سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:45 ب.ظ http://www.setarehbaran.mihanblog.com

سلام داش آرمین ولن تاین توام مبارک باشه.امیدوارم سال دیگه دست در دست خانومت ولن تاین رو سپری کنی.

هادی پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:59 ق.ظ

ba salam . sit khobi dari vali chera az tablighaghat baray kasb daramad toye siteton estefade nmikoni .ba har click binande bar roye tablighat u 80 toman be too porsant talogh migori forsat talaeiyo az dast nade man ke mahi 1 milion az ein rah dar miaram albate bastegi betalash u ham dare .har che bishtar talash koni bishtar pol migiri !!!! age bavaret nmishe emtehanesh majaniye .
http://www.oxinads.com/?a=27391

مینو پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:28 ب.ظ http://zhiivaar.blogsky.com

سلام آرمین جان ، خوبی؟
اصلا چه معنی داره دانشجو جماعت درس و مشق رو ول کنه در مورد ولنتاین بنویسه؟ یه دفعه سینما هم برو دیگه !
حالا واسه اینکه دلت نشکنه عرض تبریک گرچه دیر شده امیدوارم هر روزت بهتر از دیروزت باشه

مهران یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:19 ق.ظ http://www.divanehvar.blogsky.com

این داستان رو هم بخونید

سته-لواس یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:27 ب.ظ http://crimsonyello.persianblog.ir

خوشحال میشم اگه سر بزنی
آپ کردم با یه مطلب راجع به ترکها

رییس یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:15 ب.ظ http://www.merinoos.blogfa.com/

سلام همکار خوبه من ممنون از عکسهایی که فرستادی

دوستدارت


رییس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد