سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

اصلاح واحد پول ملی!


حتماً در مورد حذف صفرها و تغییر واحد پول ملی شنیده باشید و شاید شما هم این روزها بعضی از وقتها فکر کنید که بهتره چه اسمی برای پول گذاشته بشه.

من به شخصه با حذف 4 صفر موافقم ولی واحد تومان رو برای پول اصلی و همون ریال رو برای پول فرعی ترجیح میدم (مثل دلار برای پول اصلی و سنت برای پول فرعی)

بانک مرکزی هم یه نظر سنجی راه انداخته باید به اینجا برید و اول ثبت نام کنید (عضو سایت بانک مرکزی شوید).بعد میتونید بعد از وارد شدن در سایت به اینجا برید ( یا از قسمت نظر سنجی که گزینه یکی مونده به آخر در بالای صفحه هستش روی نظرسنجی عمومی کلیک کنید ) و فرم نظرسنجی رو پر کنید.

تا الان واحدی به اسم پارسی همتراز و گاهی بیشتر و گاهی کمتر از تومان در نظرسنجی مقام داره که البته به نظر من واحد خوبی نیست چون تمام ایران پارسی نیست.

حالا باز بعضی میان میگن نژادپرستم و... یا اینکه پارسی به کل ایران اطلاق میشه و منظور فارسی نیست و باز هم ...

ولی عرض کنم خدمتتون که این کار ( اسم واحد پارسی ) خودش نژادپرستیه  و فارسی هم دقیقاً همون پارسی هستش و چون عربی پ نداره تبدیل به ف شده . از لحاظ قومی و نژادی هم پارس ها با مادها و پارت ها تفاوت دارن ( تازه همه ایران اینها هم نیستن و قوم های دیگه ای هم هستن ) که بیشتر بگم میشه کلاس تاریخ.

خلاصه برید و نظرتون رو اعلام کنید.


پ.ن :

دوستان از اعلام نظرهاتون بسیار متشکرم

ولی بحث اصلی ما رو کلمه جدیدی هستش که قراره به جای ریال استفاده بشه

وگرنه تمام کارها تو ایران کارشناسی شده اند و مو لای درزشان گیر میکنه و تأکید میکنم هرکی به این نظرهای کارشناسی شک کنه باید بره کهریزک اعتکاف و توبه کنه شاید بخشیده بشه.


نظرات 16 + ارسال نظر
عمو فرهنگ پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:00 ق.ظ

اه نگو از دست این بانک مرکزی جونمون به لبمون رسیده
بابا عوض کردن واحد و حذف صفر و اینا همش کشکه
پز برای تبلیغاته
ادا و شکلکه

شک نکن عمو

علیرضا سلیمانی پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:50 ب.ظ http://katana.blogsky.com

خود رئیس بانک مرکزی تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود که کاهش یا افزایش تعداد صفرها دردی رو دوا نمیکنه و به کاهش تورم منجر نمیشه. وقتی ایشون همچین حرفی میزنه یعنی این کارا همش ادا اصول و یه بازی کودکانه برای سرگرم کردن موقتی مردم هست. عوض کردن واحد پول هم مثل همین بازیه. پارسی، تومان، ریال، سنت، دلار، ین، درهم و یا هرچیز دیگه؛ مثل این میمونه که یه بنده خدایی که کنار خیابون داره از فرط گرسنگی و بیچارگی میمیره و بری پیشش بهش بگی دوست عزیز من یه مقدار نان و غذا دارم تا برات بیارم از گشنگی نمیری اما قبلش میخوام ازت بپرسم بهم جواب بدی که اسم نان قشنگ تره یا بهتره به جای نان بگیم مثلا برد (Bread) یا اسم قوت قشنگ تره؟ کدومشون رو میپسندی؟ اون بنده خدا هم در جواب میگه: بابا من دارم از گشنگی میمیرم، اسمش برام چه فرقی میکنه؟! یه لقمه نون بیار فقط بخورم! اسمش مهم نیست!!
اینا مشکلات و درد مردم رو دوا نمیکنه. مشکل مردم بیکاری و افزایش بی رویه تورم هست که نسبت به 5 سال گذشته بیشتر شده. مشکل افزایش بهای مسکن و اجاره برای جوان هاست. مشکلات خیلی بزرگ تر از اونیه که بخوایم سرمون رو گرم چیزای کوچیکی مثل این بکنیم. که البته تقصیر مردم هم نیست، هر روز یه داستان پیاده میکنند و و هر روز یه نمایش مسخره.

حق با شماست
منتها بحث چیز دیگه ای بود ها

النا. این منم...زنی پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ب.ظ

سلام
ولله من هنوز شیرفهم نشدم که چطوری با اینکار میشه مشکلات را حل کرد.
تنها ارزو میکنم این کار هم مانند برخی طرحها مثل برداشتن یارانه ها بی برنامه نباشه.
ممنون. موفق باشید

نه مطمئن باشید همه کارها تو ایران کارشناسی شدن

یه دوست خوب جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:05 ق.ظ http://marzye-mreza.blogfa.com/

ممنون نوشته امو خوندی و نظرت مورد احترامه
در مورد این پستت بگم اگه می خوان مشکلی حل بشه اول برن این گداها و بدبخت بیچاره هارو جم کنن واحد پول پیش کششون

کی به فکر اوناس
who's care

زهرا جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ق.ظ http://lovely-lover.blogsky.com/

سلام
مرسی از مطلبتون
جالب بود!!

لطف دارین

کاوه جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ق.ظ http://gongekhabdide.blogsky.com/

سلام
من در این زمینه نمیتونم نظر کارشناسی و علمی بذارم، و لی عقیده شخصی ام بر اینه که از بین بینهایت کلمه موجود لزوما نباید یه کلمه انتخاب بشه که حس نژاد پرستانه و یا تحقیر برای بقیه ایجاد بشه..!

ای خدا رفتگانت رو بیامرزه
یکی پیدا شد در مورد انتقاد ما صحبت کرد

کرانه یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ق.ظ http://www.bikaraanemehr.blogsky.com

سلام آرمین عزیز
بچه که بودیم توی روزای دهه فجر یه برنامه عروسکی می ذاشت که توی شعارشون می گفتن:
ما می گیم خر نمیخایم پالون خر عوض می شه
حالا تغییر اسم چه تاثیری به حال امت داره.
درسته که ملت بالاخره عادت می کنن اما نتیجه چیه
چه تاثیر برای بهبود اقتصاد داره اون موقع بنزین می شه لیتری ۷ پارسی؟

سلام
خوب یادمه
تاثیر که زیاد داره
کشورهایی مثل ترکیه بودن که 6 تا صفر حذف کردن و نتایج مثبتی گرفتن منتها قبل از اصلاح و حذف و ... پولشون تورم رو در کشورشون تقریباً متوقف کردن . شاید دیگه به نظر ما خیلی ناشدنی باشه ولی تورم صفر شد یعنی در عرض یکسال هیچ جنسی قیمتش افزایش نداشت
این قضیه برای ما یکم باورنکردنیه

سارای : در به در: یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ب.ظ http://1darbedar.blogfa.com

سلام...

اول ممنونم از حضور و نظرت در ؛ در به در ؛....

دوم ... بخاطر شغلی که دارم ...اینقدر در مورد این حذف صفرها و تغییر واحد پول و اسمش ... حرف زدم که ... یه جورایی بهش حساسیت پیدا کردم !!!

در جواب سوال تو ... به نظر من هم ؛تومان ؛ و ؛ ریال؛ ...باقی بمونه بهتره ... فقط به این دلیل که اصولا مردم ... از تغییر خوششون نمیاد و خیلی دیر خودشون را با تغییر وفق میدن .... استفاده از کلماتی که مردم بهش عادت دارن ... بهتر جواب میده ...

موفق باشی ...

منم موافقم اینجوری مردم راحت ترن

روح سفید دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ق.ظ

سلام!من هم با پارسی موافق نیستم! نژاد پرستانه است. گمونم همون ریال و تومان خوب باشند! اما به قول شما who care's?

ممنونم

امید دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ق.ظ http://garmak.blogsky.com/

آقا ما از کهریریزک می ترسیم
همین ماه رمضان برای توبه و استغفار برای ما کافیست
هرچی بذارن از نظر ما مورد قبول است
ولی به نظرم درهم و دینار هم بد نیست
کرور و دلار و ین و پوند و چوب و قرون هم خوبه

ولی اگر پای مان به کهریزک نمی کشد بذارند همان "واحد"
جنجال هم نداره

اتفاقا منم گفتم واحد پول رو بکنن پول
مثلا از فردا بگیم
فلان چیز قیمتش 2 پوله
ولی بعد دیدم بلایی که سر پارسی اومد سر اینم میاد و اونوقت به پول هم میگن فول که انگلیسی معنیش رو بهتر از من میدونید یا میشه بول که همون روم به دیواره و ...

طراوت دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

اوهوم اوهوم(سرفه و گلو صاف کردن)؛ به نظر بنده اساسا در علم آمار(آخه رشتم آماره) اسم های زیادی میشه گذاشت؛ از جمله نام شکیل :طراوت!
هم خیلی زیباست و هم با طراوت!
البته این نظر بندس؛ حالا خود داند(بانک ملی)؛ ازما نظر دادن بود.
ممنون از اطلاع رسانی.

طراوت خیلی بهتره

یاسر دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:02 ب.ظ http://www.yas-m.blogsky.com

سلام ارمین جووووون
ممنون که سرزدی و نظرتو گفتی.
همون ریال اصل وتومان فرع بمونه بهتره.

جاشون عوض بشه بهتره ها الان تو کوچه بازار میگن 1000 تومن یا 10000 ریال درواقع تومان واحد اصلی شده و ریال فرعی

شبنم دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:06 ب.ظ http://dewdropp.blogfa.com/

سلام خوبین؟
من اولین باره میام وبتون
از توی وبلاگ سارای در به در اومدم اینجا
والا اگه با این کارا مشکلات مردم حل بشه!!!
صفرا را هم بردارن کاری دوا نمیکنه...
راستی خوشحال میشم بیای وب من و نظر بدی...

خوش اومدین
اون که بله
مشکلمون رو اسمشه

کرانه سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.bikaraanemehr.blogsky.com

آرمین جان
دقیقا حالت چطوره
هر روز به روزی ها

خراب
تا چند دقیقه دیگه بازم بروز میشم

بهاره چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ق.ظ http://rouzmaregiha.blogsky.com/

سلام
من هم مانند شما همان تومان اصلی را ترجیح می دهم... راستش را بخواهید من زیاد از مسائل اقتصادی سررشته ندارم ولی چیزی که هست اینه که به هیچ کدام از سیاستهای دولت اعتماد ندارم و با اینکه دقیقا نمیدونم با حذف ۴ صفر از واحد پول چه اتفاقی برامون میفته ولی حس میکنم ارزش پولمون کم و کمتر میشه فکر کنید یه تومنی قدیم تنها یک صفر داشته که حذف شده ولی یه تومنی جدید چهار صفر داشته! خوشم نمیاد از این قضیه اصلا البته بدم نمیومد یه دونه صفر حذف میشد و ریال به کنار میرفت و اینجوری دیگه تکلیفمون با خودمون و پولمون مشخص میشد

نگران اون نباشید
حتی به شکل ظاهری ارزش پول بیشتر میشه
برید نظر بدید

لولو چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:39 ب.ظ http://halogen1983.blogfa.com/

یعنی واحده پول بشه پارسی!؟ ووی
بعد مثلا به طرف بگن چقده حقوق گرفتی بگه: 600هزار پارسی! چقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدر مضحک!
من خودم یه ایرانیه به تمام معنا نژادپرستم، ولی با این یکی موافق نیستم! همون تومان و ریال خیلی بهتره! جا افتاده!

بعد مگه نیش میزنه به ملت؟! آزار دارن ایناهاااااااااااااااااااا...هی هرروز به یه مناسبت سکه 200تومنی و 500تومنی و 70تومنی و 51 تومنی!!! ضرب میکنن حالا میخوان همشو جمع کنن!

یه مشت خُله مشنگ دوره هم جمع شدن،شب میخوابن صبح پامیشن عیال با تیپا پرتشون میکنه بیرون میرن یه نظر میدن،
بعد گل میخرن میره خونه عیال یه کمی تحویلشون میگره یه نظر دیگه میدن! ای سگ تو روح هرچی پرچمه..
ببخشید آخرش دیگه قاطی کردم

الان فکر کنم بگی آخیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
راحت شدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد