سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

قوانین مورفی !

بعضی وقت ها فکر میکنم مملکتمون دچار قوانین مورفی شده.


ادوارد مورفی یک متخصص بود که برای ناسا کار میکرد. پس از اونکه در انجام آزمایشی، یکی از تکنسین‌ها سیمها رو اشتباهی وصل کرد و نتایج آزمایش غیر قابل استفاده شد، مورفی در حین عصبانیت در مورد اون گفت:اگر یک راه برای خراب کردن چیزی وجود داشته باشه، اون همون یه راه رو پیدا میکنه! و قوانینی بنیان نهاده شد که به قوانین مورفی معروفند. 
قوانین مورفی زیادن ولی اونی که پایه همه شونه اینه: اگر یک حالت برای به فاجعه رسیدن کاری وجود داشته باشه، همون یک حالت اتفاق می افته.

 
قانون مورفی یک ضرب المثل عامیانه در فرهنگ غربی است که می‌‌گوید "همه چیز ذاتاً دچار خطا و دردسر می‌شد مگر اینکه برای درستی آن تلاشی شده باشد" یا "اگر قرار باشد چیزی خراب شود، می‌شود".

برخی از قوانین مورفی:

اگه شما هم قوانینی به ذهنتون میرسه بهش اضافه کنین.

۱. هیچ چیزی به آن آسانی که به نظر می‌رسد نیست.
۲. هر چیزی بیش از آن حدی که تصور می‌شود طول خواهد کشید.
۳. چیزی که ممکن است خراب شود، خراب می‌شود.
۴. اگر احتمال خراب شدن چندین چیز وجود داشته باشد،‌ آن یک خراب می‌شود که بیش‌ترین خسارت را بزند.
نتیجه: اگر بدترین زمان خراب شدن‌ برای چیزی وجود داشته باشد، همان زمان است که خراب می‌شود.
۵. اگر چیزی قابل خراب شدن نباشد، پس حتما می‌شود.
۶. اگر پیش‌بینی می‌کنید که چهار احتمال برای خراب شدن چیزی وجود دارد و از قبل تمهیدی برای آن‌ها اندیشیده‌اید،‌ پس حتما راه پنجمی به طور غیرمنتظره به وقوع می‌پیوندد.
۷. وقایع خودبه‌خود تمایل به بدترشدن دارند.
۸. اگر به نظر می‌آید که همه چیز به خوبی پیش می‌رود،‌ پس حتما از چیزی صرف‌نظر کرده‌اید.
۹. طبیعت همیشه طرف‌دار خرابی‌های پنهان است.
۱۰. طبیعت یک حرام‌زاده است.
۱۱. غیرممکن است که چیزی را بی‌خدشه (foolproof) ساخت چون احمق‌ها(fools) نابغه‌اند.
۱۲. هرگاه برنامه‌ریزی بکنی که چیزی را انجام دهی،‌ حتما چیز دیگری به وجود می‌آید که باید قبل‌اش انجام دهی.
۱۳. هر راه‌حلی مسایل جدیدی را به وجود می‌آورد.
۱۴.احتمال آنکه یک شیء آسیب ببیند نسبت مستقیم دارد با ارزش آن!
۱۵.هرگاه جسم بـا ارزشی از دست شما به زمین می افتد به غیر قابل دسترس ترین مکان میرود (حلقه برلیان یا داخل سطل زباله می افتد و یا در چاه فاضلاب)!
۱۶.شما هر موقع دنبال چیزی می گردید هـمیشه در آخـرین مـکانی که آن را جستجو میکنید می یابیدش!
۱۷.هیچ اهمیتـی ندارد که شما به چه اندازه دنبال جنسی بگردید به محض آنکه آن را خریدید آن را در مغازه ای دیگر ارزانتر خواهید یافت!
۱۸.زمانی که دستگاه معیوب خود را نزد تعمیرکار می برید کاملا بی عیب و درست کار خواهد کرد!
۱۹.هر چیز خوب در زندگی یا غیر قانونی است ویا غیر اخلاقی و یا چاق کننده!!
۲۰. اگر در توده یا کپه ای به دنبال چیزی بگردی، چیز مورد نظر حتما در ته قرار دارد.
۲۱.وسائل نقلیه مثل اتوبوس و هواپیما و قطار دیرتر از موعد حرکت می کنن مگر ان که شما دیر برسی اون موقعه حتما سر وقت رفته
۲۲.هشتاد درصد امتحانات پایان ترم براساس کلاسی است که در آن غایب بوده ای.
۲۳. در صورتی که شانس انجام درست یک کار پنجاه باشد احتمال غلط انجام دادن آن نود درصد است.
۲۴.هر کسی میتواند مدرک دانشگاهی بگیرد اما صاحب عقل نخواهد شد!
۲۵.زباله از خلاء بیزار است آنقدر انباشته میگردد تا فضای موجود را پر کند!
۲۶.هرگاه کفش نو را برای اولین بار به پا کنید همه پایشان را روی آن خواهد گذاشت!
۲۷.زمانی که می خواهید لکه روی شیشه پنجره را پاک کنید همیشه لکه سمت دیگر شیشه میباشد!
۲۸.قانون بقاء کثیفی: برای تمیز کردن هر چیزی چیز دیگری باید کثیف گردد!!
۲۹.اگر امری احتمال دارد اتفاق بیافتد و خیلی هم خوشایند باشد،هرگز اتفاق نخواهد افتاد!
۳۰.اگر حق با شما باشد هیچکس حرف شما را باور نخواهد کرد.

نظرات 16 + ارسال نظر
آغازی دیگر یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:38 ق.ظ http://start2.blogsky.com

چند تاییش را شنیده بودم ولی همشون خیلی جالب بودند و واقعا درست

ایرانیاش قشنگترن

لولو یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ق.ظ http://halogen1983.blogfa.com/

هــی مورفی هــــــــــــــــــــی...
من مطمئنم اگه توی ایران بودی بجای انکه قوانینت به30تا برسه به 60تا میرسید! جان خودم!

تو ایران خیلی بهش اضافه کردن

کرانه یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:58 ب.ظ http://www.bikaraanemehr.blogsky.com


سلام اخوی
نبینم پکری تو اخوی
من از قول خودم یک قانون مورفی می گم
هر وقت ماشینتو بدی کارواش همون روز بارون میاد
هر وقت می خوای بری عروسی به خودت برسی همون روز برق میره

با قانون اولیه 100% موافقم

یه دوست خوب یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ب.ظ http://marzye-mreza.blogfa.com/

همه برای خودشون قوانین دارند اما مورفی به قوانینش عمل می کرده
ولی همه شاید به قوانین خودشون هم پایبند نباشن

قوانین مورفی پایبندی نمیخواد همینطوری سر آدم میاد

نینا یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:51 ب.ظ http://namakdon1362.blogfa.com

ملت ماکه مورفی روگذاشته توجیبش!
فکر کنم اینو فراموش کرده:ازهرچی بترسی سرت میاد

دقیقاً

امید یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:00 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

نمیدونم قوانین مورفی شامل خرابی دل ما هم می شود یا مستثناست

همه چی رو شامل میشه

سارای : در به در : یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:44 ب.ظ http://1darbedar.blogfa.com

سلام ...

بابا مردیم از شدت خوش بینی !... چقدر مثبت اندیش بوده این مورفی جان ...

آخرشه

النا. این منم...زنی یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:46 ب.ظ http://anaa.blogsky.com

وای خیلی قوانین اعصاب خردکنین. دوست ندارم بهشون فکر کنم میترسم نگرش منفی این قوانین سالها زندگیم را تحت تاثیر قرار بده

ولی خوب یه جاهایی هم خوبه
الان من خیلی دقت میکنم که لیوان چایم رو پیش لوازمی که اگه چای روشون بریزه خراب میشن نذارم
چون طبق قانون مورفی حتما چایی روش خواهد ریخت

پریا یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 ب.ظ http://www.unsherli.blogsky.com

ای بابا!بابای من هر وقت ماشنشو میشوره خاک میشه!
خاله ی من میخواست انگشترشو در بیاره،تنگ بود در نمیومد اما وقتی رفت قسمت عمیق استخر(تقریبا9 متر)حلقه اش لیز خورد و گم شد!
و من با مورد30کاملا موافقم!

همینه دیگه

زهرا دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ق.ظ http://lovely-lover.blogsky.com/

منم شنیدم در مورد این قانون
ولی نخوندم

بخون همش همینه

یاسر دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:34 ق.ظ http://www.yas-m.blogsky.com

سلام ارمین جوووووووون
من اولین باره اینارو می دیدم.

سلام عزیز
بغیر اینا هم هست من در آوردین

بهاره دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ق.ظ http://rouzmaregiha.blogsky.com/1387/09/26/post-180/

سلام
منم دقیقا با این قوانین موافقم چون واقعا درستند... راستش رو بخواهید من سه سال پیش نشرم رو در مورد این قوانین گفته ام که لینکشو اون بالا براتون گذاشتم... اگه بخوام خودم دوباره براتون بگم باید به قدر یک پست حرف بزنم براتون
شاد و تندرست باشید.

ایول رفتم خوندم جالب بودن

رضا یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.Delnevis-2010.Blogsky.com

سلام
انصلفآ این قوانین خیلی در کارهای من بوجود میان و خیلی در مورد من صدق میکنه
جدی میگم، خودم به این نتایج رسیده بودم ولی قانونش رو کلی نمیدونستم ولی شدیدآ در مورد من صادقه!
مثلآ وقتی طلق موتورم رو باز میکنم بارون میاد و هوا سرد میشه!
به اون قانون آخریه اینو اضافه کن:
و همه شواهد کاملآ برعلیه شما خواهند شد بگونه ایکه خودتان در حق و باطل شک کنید
اوضاع من اینجوریه! خیلی خیلی بدجور
یه سری از دوستان یه زمانی بهم میگفتن "تانک"
علتش این بود که هرچی بلا بود سرم میومد، ریز و درشت
میگفتن تو که تو این شرایطی، اگه سالم بیرون بیای حتمآ ضد گلوله هم میشی!
یا این قانونها:
وقتی از لحاظ بدنی درست و درمون میشی تازه شروع اوج بیماریهاست
یه وقت بیکار بیکاری و یه وقت اینقدر کار داری که نمیتونی سرت رو بخارونی (درست مثل الآن من)
وقتی پول لازم داری و پول لازم میشی حتمآ برای یه مشکل نیست (چند مشکل پول لازم بوجود میاد) و علاوه بر اون وسایل بزرگ و گرون میسوزند و آسیب میبینند (همگی باهم) و کلی قرض بالا میاری و هیچکس طلبت رو پس نمیده و.....

انصافآ به من از این به بعد بعنوان نماد مورفی نگاه کن
الآن یه چند مدته مبخوام یه سری کارها رو بکنم (وبلاگی ورزشی و کلیپی مذهبی) حدود 5 ماهه که... همه چیزها هم اماده است ولی هربار که جلو میرم یه مشکلی جدید...
خلاصه با شاخصترین و واضحترین و بزرگترین نماد مورفی شما رو آشنا میکنم ..... پسری بنام من!

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

خیلی باحال بود
البته فکر کنم شما دارید آزمون الهی پس میدی

رضا دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ق.ظ http://www.Delnevis-2010.Blogsky.com

یادم رفت بگم
مثلآ این تابستون خیر سرم برا اولین بار ترم تابستونی برداشتم
ماه رمضان هم هست، این مشکلات هم همچنین:
بنا به مشکلات جسمی و روحی و کاری غالبآ ساعات 12 یا1 میخوابم
ساعت 3ونیم بیدار میشم برا سحری
بیدار میمونم تا اذون و نماز میخونم
راه میافتم 30 کیلومتر اونطرفتر میریم بند (جالیز) تا ساعتهای 8
ساعت 8:15 میریم گردان برای دوره45 روزه که شرکت کردم خیر سرم یه تخفیفی بخوریم سربازی!
ساعت12 ظهر میام خونه، ساعت 12:45 میرم کارآموزی که خیر سرم کلاس دوره PLC هم هست و کافیه یه چند دقیقه دیر برسم که کلآ هردوتاش حذف بشن!
تا ساعت4 اونجام، تا 5:30 وقت استراحتمه که هوز نتونستم ازش استفاده کنم (یه مشکلی پیش میاد)
ساعت 5:30 آماده میشم برم باشگاه تا ساعتای حدود افطار
افطار تو خونه ام
دقیقآ موقع یا بعد از افطار یه مشکل پیش میاد که مجبورم بزنم بسرون (یعنی تا حالا که اینجوری بوده، یه روز کامپیوتر همسایه بهم میریزه، یه روز موتور رفیقم خراب میشه، یه روز یکی آپدیت آنتی ویروس میخواد، یه موقع ADSL رفیق بهم میریزه، یه روز.....)
میرسه تا موقع خواب و بعد روز از نو روزی از نو
تا حالا که اینجوری بوده
میدونم آخرش هم کارآموزی حذف میشه و مدرک هم نمیدن، دوره45روزه بدردم نمیخوره (یا گم میشه یا یه بلایی سر من یا مدرکش در میاد که نتونم استفاده کنم یا.....) یه امتحان تو تین مدت دارم که هیچی ازش نمیدونم و تو این هیر و ویری باید بخونم
حدود 140صفحه گزارشکار نوشتم که میدونم استاد قبول نمیکنه! (هرچند قبلش باهاش صحبت کردم)
5روز باید کلآ برم پادگان پس تو این 5روز تمام اتفاقات میافته و مخصوصآ حذف PLC و رد شدن در امتحان بررسی و نیاز به صحبت با استاد آزمایشگاه گوشه ای از این موارد هستند (البته اینها قابل پیشبینی هستند و مسائلی مثل برگذاری اردو، اومدن مربی، حمله دزدها به جالیز و... از باقی موارد هستند که این موارد و موارد قبلی حیاتی هستند و موارد دیگر هنوز بررسی نشده اند و ما فقط منتظریم)
مثلآ همین امروز سر کلاس که بودم 3نفر حدود 60 با زنگ زدن و من رد دادم، ایرانسل هم برای هر رد تماس یه پیامک داد و آخر مجبور شدم جواب همه رو با چند پیامک یا تماس بدم! و مطمئنم الآن تو دلشون میگن "حالا تماس ما رو رد میکنی نامرد....."
تازه منتظر 2تماس مهم بودم که اجبارآ برای خلاصی از شر مزاحمان چند دقیقه گوشی رو خاموش کردم که شاید متوجه اضطرار شوند و ظاهرآ هردو تماس همون چند دقیقه انجام شده!
این فقط در این مورده، خلاصه خواسته باشی قوانین مورفی رو کامل بررسی کنی من مدرک زنده و علنی وجود و درستی این قانونم
دیگه بیشتر فکر نکنم بهتره چون یاد خاطرات مورفیم میافتم یعنی خاطراتم اکثرا (حدودو 99%) مورفی هستند
تازه یادم اومد یه شب تو مشهد یه مورفی کامل حدود48 ساعت زدم تو رگ
هر لحظه اش یه مورفی بود
اولش یکم سخته ولی یواش یواش عادت میکنی، بعد هم به جایی میرسه که با برخورد به هر مورفی آدم خنده اش میگیره که تو مشهد دقیقآ بعد از چند ساعت به این حالت رسیدیم، کاری نمیشه کرد دیگه، نباید ناامید شد و از این لحظه ها باید کامل استفاده کرد
در مورد من اینطوریه که (اینو جدی میگم و به وضوح دیدم) اطرافیان و دوستان و همراهانم هم تا در کنار من و با من باشند مورفی میشن، مخصوصآ اگه در مورد مورفیهایم از من سوال یا من رو بازخواست کنند
مثلآ دوتا دانشجو بچه درسخون یه چند مدت با من بودن و در مورد درسهام میپرسیدن، منم که طبق قانون 22 (البته 99% و موارد دیگر) اوضاع مناسبی ندارم!
کار بجایی رسید که تو یه ترم از چند درس افتادن!!!
یا مسمومست غذایی و ناراحتی معده و کبد که باتوجه به تذکرات داده شده (به دوستام گفتم نکنن) الآن هردو ناراحتی کبد و معده دارن
یا اون یکی دیگه که.....
بماند
سرتون رو درد اوردم ولی حداقل احساس کردم یکم خالی شدم!
ولی انصافآ مطلب خوبی بود
فقط اگه امکان داره یه تحقیق بکنید ببینید مورفیهایی مثل من باید چکار کنند که از شر این قانون در امان بمانند؟ چون هرکاری کردم جواب نداد
حتی توسل به خدا و ائمه هم مورد موراد مورفی قرار گرفت، شدیدآ
یعنی قبل از توسل و..... شوع شد بگونه ایکه ..... قابل ذکر نیست
فقط یه نصیحت، زیاد به این موارد من فکر نکنید چون احتمال میدم از راه دور هم بی تاثیر نباشه!
شرمنده از پر چانگی و ممنون از اینکه بالاخره به آخر متن رسیدید!

باتشکر
.......خدا نگهدار.......


مطمئن باش تا آخر کامنتت ببخشید پستت رو خوندم
واقعاً متأسف شدم
اینهمه دعا هست از ائمه برای حل مشکلات استفاده کن

رضا چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:54 ب.ظ http://www.Delnevis-2010.Blogsky.com

سلام
میدونم آزمونه فقط نمیفهمم چرا مدتش اینقدر طولانیه!!!
نه، راستیتش من از اینجور زندگی کردن خوشم میاد
باور نمیکنی وقتی مسمومیت شدید داشتم و افتاده بودم بی حال میخواستم بمیرم یا اون موقع که دکتر گفت "تو چطوری تا اینجا اومدی؟؟؟ اگه یه درجه دمای بدنت بالاتر بره میمیری" داشتم کیف میکردم!
جدی میگم
نمیگم متاسف بشی ولی چون اون شب دلمو زدم به دریا و گفتم، گفتم اینا رو هم بگم
به شخصه آدم عجیبی نیستم ولی دوستان و اطرافیان همیشه اینو میگن که "اصلآ نمیشه فهمید تو چگونه چرا کی کجا چیکار میخوای بکنی؟"
از این سختیها خوشم میاد
گهگاهی دست با دامان ائمه معصومین(ع) و دعا و توسلات زده ام ولی ..... بماند (نه که نتیجه نگرفتم و به نتیجه نرسیدم، جریان چیز دیگه است که نمیخوام بگم)
خوشحال شدم از زسارت نظرات شما در وبلاگمان

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

لابد زمانش رو طولانی کردن ببینن شما بهتر بلدی صبر رو یا حضرت ایوب (ع)
چاکرتم کلاً

سیما پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:11 ب.ظ http://mehraboon.blogsky.com

خیلی جالب بود
واقعا ممنونم ازاین پستتون
و واقعا که چقد درستن
همیشه همه چی برعکس میشه
بازم مرسی آرمین خان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد