سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

گلشیفته فراهانی


سوزان ارتس: [ مردمان ] نسبت به برهنگی و رابطه طبیعی دو جنس حساسیت دارند اما از کنار فقر و فلاکت می گذرند.


عکسی در فضای مجازی بار دیگر خبر ساز شد ، عکس نیمه برهنه بازیگری در قسمتی از تیزر جشنوار (جایزه ) سزار , عکسی متضاد با فرهنگ و عرف جامعه امروز ایران و اعتراضات بی شمار دوستان ؛ اعتراضی مبهم و یک سوال؟

چرا جامعه ایرانی نتوانسته هنوز با این واقعیت کنار آید که گلشیفته دیگر متعلق به سینمای ما نیست و خود خواسته هالیوود و سینمای غرب را برگزید ، سینمایی که برهنگی یکی از ارکان آن می باشد و ماندن در آن بدون رعایت این رکن میسر نمی باشد.

گلشیفته دور از وطن بی شک از فرهنگ و ارکان سینمای غرب به خوبی آگاه بود و آگاهانه برگزید آری او آگاه بود و ما ناآگاه که از خانم بازیگر انتظاری دگر داشتیم انتظاری همچون به نام پدر و میم مثل مادر در سینمای غرب بی شک انتظاری احساسی و دور از منطق است ، و این انتظار احساسیست که سرمنشا اعتراضات بی شمارمان می گردد اعتراضاتی که به شکل مختلف خود را نمایان می سازد از بیان جملان احساسی همچون «برهنگی در غرب امری مذموم است !!! ( ظاهرا دوستان سینمای غرب و برترین های آنرا فراموش نموده اند ) تا بیان جملاتی همچون «حرکت گلشیفته یک انقلاب و تابوشکنی می باشد »!!! ( ظاهرا این گروه از دوستان هنوز معانی ابتدایی انقلاب و تابوشکنی را نیز نمی دانند ) ولی ای کاش عکس العمل های احساسییمان تنها بیان جملات مختلف ختم می شد ولی متاسفانه پخش مستندها و فیلتر کردن صفحه خانم بازیگر در ویکی پدیا اوج فاجعه است از آن جهت فاجعه می خوانم که سایتهای مختلف همچنان در حال پخش عکس و فیلمهای بازیگر دور از وطن می باشند و بدون هیچ گونه فیلتری به حیات خویش ادامه می دهند و صفحات ویکی پدیا به دلایل نامعلوم فیلتر می شوند و همگان این گونه گمان می کنند بازیگری که در آن سوی مرزها برهنه شده همان اختلاسگر مشهور است!!!


بی شک دیگر زمان آن رسیده که به این پرسش پاسخ دهیم که به چه چیز اعتراض می نمایم ؟ به رعایت اصول سینمای غرب توسط بازیگری که دیگر متعلق به سینمای ما نیست!!! آیا دیگر زمان آن نرسیده که این حقیقت تلخ را باور کرد که این استعداد بازیگری دیگر جزئی از سینمای ایران نیست و همچون تمامی بازیگران غرب باید گونه ای دگر باشد گونه ای همچون سینمای غرب. ( کافی است برای چند لحظه برترینهای سینمای غرب را دز ذهن تصویر کشیم به چه می رسیم ؟ تنها به عنوان نمونه تایتانیکی که ... ) 

آری خانم بازیگر برای ادامه حیات خویش در سینمای غرب بی شک نیازمند رعایت اصول و ارکان سینمای مذکور می باشد و شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد صحنه هایی متفاوت نیز باشیم صحنه هایی که در تمامی فیلم های برتر هالیوود می توان یافت .

منبع :سایت الف

نظرات 5 + ارسال نظر
mxu جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:33 ب.ظ http://mxu.blogaky.com

سلام
تا بوده همین بوده ، سر چیزایی رسانه ها جو میسازن که ارزش وقط تلف کردنو نداره . یه نفری پاشده رفته سینمای غرب و اونجا به دلیل شرایطش اینجور رفتار کرده . درست و یا غلطش هم به آدم ها مربوط نمیشه و به خدا مربوط میشه .
داداش آرمین ... رسانه است دیگه . شما نارحت رفتارها نباش

خودت چه جورایی

سلام
چاکریم

ابوالفضل جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:46 ب.ظ http://reyaziat.mihanblog.com/

سلام آرمین جووووووون
من آپم.حتما یه سری بزن.

وایسا اومدم

یاسر جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ب.ظ http://www.yas-m.blogsky.com

salam armin jooooon
man ba ye shere khub beruzam
hatman ye sari bezan

چشم

عمو فرهنگ دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:43 ق.ظ

اما اصلا باحال نبود
من نمیدونم چیه اون دوتا فسقلی داشت نمایش میداد
مثلا داشت اعتراض میکرد خیر سرش حالمونو بهم زد

shiva سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 ق.ظ http://shiva.blogsky.com

موضوع اینه که ما هنوز یاد نگرفتیم به هم احترام بزاریم و تو کار و زندگی خصوصی همدیگه دخالت نکنیم
موضوع اینه که به خودمون حق میدیم که مالک همه انسانها باشیم
ما همچین آدمایی هستیم
وقتی که دو تا گیس کاموایی من تو مجله تبدیل میشه بخ هنجار شکنی و در خطر انداختن عفت عمومی و مدعی العموم پیدا میکنه دیگه چه انتظاری میشه داشت

گیس کاموایی خیلی باحال بود
موافقم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد