سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

فتوا در مالزی: یوگا ممنوع است


برای بسیاری از مردم یوگا صرفا یک نوع ورزش محسوب می شود که اگر صبحها انجام شود احتمالا می تواند از ایجاد تنش و نگرانی در فردجلوگیری کند .

اما این ورزش قدیمی ریشه در آیین هندو دارد و اکنون بلندمرتبه ترین هیئت اسلامی کشور مالزی یعنی شورای ملی فتوا حکم داده است که مسلمانان نباید این ورزش را انجام دهند.

ابو شکور حسین رئیس این شورا اعلام کرده است ذکر مناجات در این ورزش و حرکاتی که او آنها را به انجام نیایش تشبیه کرد نامناسب است و می تواند "ایمان و اعتقادات فرد مسلمان را از بین ببرد."

البته بر اساس قانون در مالزی این فتوی الازم الاجرا نیست، اما بسیاری از مسلمانان این کشور به اینگونه فتواها احترام می گذارند و آنها را رعایت می کنند.

قبل از اعلام این تصمیم، بنیانگزار جامعه یوگای مالزی به بی بی سی گفته بود که یوگا صرفا یک نوع ورزش است و با تمامی مذاهب و حتی با بی دینی سازگاری دارد.

درحال حاضر اکثر کلاسهای یوگا در مالزی مملو از غیرمسلمانان یا هندی و چینی تباران است.

اما در شهرهای بزرگ مالزی زنان مسلمان زیادی هم در این کلاسها شرکت می کنند.


پ.ن: یلدا تون مبارک !

چی شد امروز اینطوری شد !

 

 

نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در سال 1332، راهی ایران گردید. در حقیقت او می آمد تا نتیجه سرمایه گذاری بیست و یک میلیون دلاری را که سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، در راه کودتا و سرنگونی دولت مصدق هزینه کرده بود، از نزدیک مشاهده کند. ملت در حال افسردگی و از نفاق و تفرقه ای که استبداد توانسته بود در میان او ایجاد کند، ناراحت بود.

رهبری نهضت مقاومت، قصد رساندن صدای اعتراض مردم را به گوش جهانیان داشت و تلاش لندن و واشنگتن را که می خواست با مشروع جلوه دادن رژیم کودتا، امتیازات مورد نظر خود را در محیط آرام بدست آورد، خنثی کند. اجرای این برنامه به عهده کمیته هماهنگی دانشگاه تهران واگذار شده بود.

تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به ورود دنیس رایت، کاردار جدید سفارت انگلیس در ایران، از روز 14 آذر 1332، آ‎غاز گردید. دانشجویان دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، علوم دندان پزشکی، فنی، پزشکی، داروسازی در دانشکده های خود تظاهرات پرشوری علیه رژیم کودتا برپا کردند. رژیم پهلوی که به خوبی از خشم ملت و خصوصاً دانشجویان نسبت به خود و اربابان آمریکا از پیش آگاه بود، با تمام قوا متوجه دانشگاه شد.

روز 15 آذر تظاهرات به خارج از دانشگاه کشیده شد و مأموران انتظامی، در زد و خورد با دانشجویان، شماری را مجروح و گروهی را دستگیر و زندانی کردند. صبح روز 16 آذر 1332، گارد تا دندان مسلح رژیم پهلوی برای اولین بار وارد صحن دانشگاه شد تا فریاد مخالفان را در گلو خفه کند.

در یکی از کلاسهای درس دانشکده فنی، چند تن از دانشجویان در اعتراض به حضور ماموران گارد رژیم شاه در صحن دانشگاه، آنها را به مسخره می گیرند و همین بهانه کافی بود تا وارد کلاس درس شوند و با ایجاد جو رعب و وحشت، محیط را برای بهره برداری و گرفتن زهر چشم دانشجویان آماده سازند. مأموران گارد با حمله به دانشجویان بی پناه سه تن از آنان را به شهادت می رسانند.

حادثه 16 آذر 1332، بعنوان یک روز (مقاومت تاریخی) در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد. از آن پس، همه ساله به رغم کوشش رژیم و ساواک، دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههای سراسر ایران مراسم و تظاهراتی به یاد شهیدان آن روز برپا می کردند.

انتقال مطالب

 

به خاطر احترام به سلایق و عقاید بینندگان و بالاخص خوانندگان این وبلاگ ، از این پس شاهد مطالبی در مورد زندگی شخصی افراد مشهور خارجی ( مگر واقعا جالب تشخیص داده شوند ) نخواهید بود .  

این مطالب نیز در کنار مطالب فیلمی ( که قبلا به همین دلیل به بلاگ دیگری منتقل شده بودند ) به بلاگ JJ منتقل خواهند شد.

مدونا و گای ریچی در دادگاهی در لندن بطور قانونی از هم جدا شدند


ازدواج هشت ساله مدونا ستاره ۵۰ ساله موسیقی پاپ آمریکا و گای ریچی ، فیلمساز انگلیسی فیلم قفل، انبار و دوبشکه باروت پس از شش هفته گذراندن مراحل مختلف قانونی طلاق پایان یافت و این دو از هم جدا شدند.

بنا برگزارش رسانه های بریتانیایی از منابعی نامشخص، در نتیجه این طلاق ،بیشتر ثروت مدونا که به مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون پوند ( ۴۴۶ میلیون دلار) تخمین زده شده است به خود این ستاره تعلق خواهد گرفت.

مطبوعات عصر جمعه لندن نوشتند: مدونا و گای ریچی درمورد چگونگی نگهداری از فرزندان خود نیز به توافق رسیده اند.

مدونا و گای ریچی صاحب یک پسر ۸ ساله به نام روکو هستند و فرزند دیگر آن ها دیوید باندای ۳ ساله است که درسال ۲۰۰۶ در سفری که مدونا به آفریقا داشت او را به فرزندی قبول کرده بود. قرار است تا روکو و دیوید باندا بین انگلستان و آمریکا در رفت و آمد باشند.

دختر ۱۲ ساله مدونا، لودرس، نتیجه رابطه کوتاه مدتی است که این خواننده با مربی شخصی اش کارلوس لئون داشته است. لودرس نیز با مادر خود در ایالات متحده زندگی خواهد کرد.

مدونا وگای ریچی در سال ۲۰۰۰ در قصری در مناطق کوهستانی اسکاتلند ازدواج کردند. بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، رابطه بین مدونا وهمسرش از پس از پذیرفتن فرزندی از کشور مالاوی به سردی گرائید.

مدونا و گای ریچی در ماه های گذشته موضوع اخبار و شایعات مختلف نشریات هنری بوده اند و مدت ها بود که شایعه طلاق آن ها بر سرزبان ها بود تا بالاخره چندی پیش این دو اعلام کردند که در حقیقت قصد جدائی از یکدیگر را دارند.

مدونا و گای ریچی صاحب املاک گوناگونی در شهرهای مختلف جهان از جمله لندن، لس آنجلس و قصری در منطقه ویلتشایر بریتانیا هستند.

مدونا که نام اصلی او مدونا لوییز ورونیکا سیکونه است در شانزده ماه اوت ۱۹۵۸ در بی سیتی ایالت میشیگان به دنیا آمد و پس از نقل مکان به نیویورک در مدت کوتاهی پس از آغاز فعالیت های هنری به معروفیت رسید و تبدیل به یکی از تندیس های موسیقی پاپ در سطح جهان شد.

مدونا از همسر اول خود شاون پن بازیگر و کارگردان سینما که در سال ۱۹۸۵ با او ازدواج کرده بود در سال ۱۹۸۸ جدا شد. ازدواج مدونا و شاون پن ازدواجی جنجال برانگیز بود که از مشکلات اصلی آن حضور دائمی خبرنگاران هنری (پاپاراتزی) در زندگی روزمره این زوج و جنگ و درگیری های شاون پن با آن ها بود.