سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

مراسم اسکار 2011


هشتاد و سومین مراسم اعطای جوایز اسکار روز 27 فوریه 2011 (هشتم اسفندماه 89) در لس‌آنجلس برگزار میشه و مثل همیشه قصد دارم تا نامزدها رو معرفی کنم . به شخصه به یاد ندارم سالی با این همه مدعی دیده باشم و امیدوارم حادثه بعضی سالها مثل سال 1976 که فیلمی مانند " راننده تاکسی " به کارگردانی " اسکورسیزی " و بازیگری فوق العاده " رابرت دنیرو " و "جودی فاستر" هیچ اسکاری نبرد تکرار نشه.



"جیمز فرانکو" و "آنه هاتاوی"، بازیگران هالیوودی به عنوان مجریان مراسم این دوره از جوایز اسکار انتخاب شدند.جیمز فرانکو و آنه هاتاوی، در حالی به عنوان مجریان هشتاد و سومین دوره از رقابت‌ها اسکار انتخاب شده‌اند که چندی پیش این پیشنهاد به «هیو جکمن» شده بود ولی او به دلیل مشغله کاری از پذیرفتن آن سر باز زد. 

«ساندرا بولاک»، بازیگر سرشناس هالیوود که سال گذشته با فیلم «سمت کور» موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول شد، به‌ همراه «جف بریجز» که با فیلم «قلب دیوانه» اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفت، از اعطاکنندگان جوایز سال آینده اسکار خواهند بود. 
«ماریسا تومی»، برنده‌ اسکار نقش مکمل زن در سال 1993 در کنار «هال‌ بری» و «اپرا وینفری»، مجری معروف تلویزیون آمریکا دیگر شخصیت‌هایی خواهند بود که جوایز اسکار 2011 را به برندگان آن اعطا خواهند کرد. «هال بری» در سال 2002 جایزه‌ اسکار را کسب کرد و «وینفری» در سال 1985 برای فیلم «رنگ بنفش» نامزد این جایزه بود. 


در این بین فیلمهای

The King's Speech با 12 ( شاهکاره )

127Hours با 6

در نامزدی اسکار پیشتازند.

 در ضمن باز هیچ فیلم ایرانی به اسکار راه پیدا نکرد.


بهترین فیلم

  •                       
    Black Swan      

    The King's Speech
    The Kids Are All Right
      Inception           
     
    The Fighter 
      127Hours
    The Social Network
               
    Toy Story 3      


  •    

    True Grit

    Winter's Bone         

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی 

بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل

بهترین بازیگر زن در نقش اصلی 

بهترین بازیگر زن در نقش مکمل

بهترین فیلم انیمیشن 

بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان

بهترین فیلم نامه (اقتباسی)