سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

دکتر علی شریعتی


علی مزینانی، مشهور به علی شریعتی نویسنده ، جامعه‌شناس، تاریخ‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران بود. وی در نزد هواداران به معلم شهید دکتر شریعتی معروف است.

شریعتی بارها تاکید کرد که در اسلام بجای روحانی، عالم دینی وجود دارد:«من، روحانیت را با علمای اسلامی یکی نمی‌گیرم، بلکه متضاد می‌بینم. در اسلام، ما دستگاهی، طبقه‌ای یا تیپی به نام روحانیت نداریم. این اصطلاح خیلی تازه‌است و مصداق آن هم نوظهور. در اسلام ما عالم داریم در برابر غیر عالم نه روحانی در برابر جسمانی...آقا روحانی است. یعنی مصرفش چیست؟ متفکر اسلامی است؟ نه. عالم اسلامی است؟ نه. سخنران اسلامی است؟ نه. نویسنده یا مترجم اسلامی است؟ نه. پس چیست؟ ایشان یکپارچه نور است، مقدس است. شخصیت دینی است. آبروی دین است»

ادامه مطلب ...

ولادت حضرت علی(ع) ، روز مرد مبارک


علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را  که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را

دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین      به علی شناختم به خدا قسم خدا را


وه بالاخره روز ما هم شد ببینیم خانوم برامون از کدوم جورابها میخره شایدم خوش شانس بودیم ست شورت و زیرپوش برامون گرفت.


میدونید چرا روز مرد برای آقایون جوراب میخرن برای اینکه آقایون در همون حد به خانومها پول میدن تا براشون کادو بخرن.نه اشتباه نکنین منظورم این نیست که آقایون خسیس ان منظورم اینه که آقایون برای اینکه کادویی هم بگیرن باز باید خودشون پول کادو رو بپردازن همینه که آخرش میشه جوراب


خوب شوخی بسه فردا سرمون رو از بدنمون بخاطر کفر گویی و تفرقه و انحرافی بودن جدا میکنن اونوقت باید یه جلسه دادگاه اینجا درست کنم و اعتراف کنم که تحت تأثیر BBC و VOA بودم و از سیا و موساد خط میگرفتم اینا رو گفتم.


خلاصه داداش روز ولادت حضرت علی (ع) ،روز مرد و مردانگی ، روز پدر (مرد) مبارک هممون باشه. 

ماه عسل ( Honeymoon )

مراسم ازدواجمون تیر ماه قرار برگزار بشه حالا مراسم با تمام مراحل و خانهایی که فقط رستم هایی چون جوانان و خانواده های ایرونی میتونن از پسش بر بیان ولی کمرشون تا آخر همینطوری دردمند بمونه به کنار ، یه مراسم بسیار خوب و عزیز و لذیذ و ... بعدش هست به نام ماه عسل که من نمیدونم اول ما گفتیم ماه عسل بعد خارجی ها کردنش Honeymoon یا برعکس ، خلاصه هر چی هست خوبه.

توی قم و مشهد جا رزرو کردم که ایشالا یه مدت آب و هوا رو عوض کنیم.

تا اینجای کار مشکل ها ، ای قابل حل شدن هستن ولی توی این سفر دلنشین یه خلل خیلی خیلی خیلی کوچیکی وجود داره اونم چیزی نیست جز وسیله حمل و نقل سفر.

من یه ماشین قراضه دارم باهاش میشه رفت مشهد و برگشت ارومیه ولی دوستان به جای ما با این وضعیت بنزین میشه ؟ وانگهی خستگیش برای راننده اس پس بی خیال.

هواپیما رو که دیگه نگو هنوز مردم ارومیه داغدارن.

کشتی هم زمینی نمیره 

اتوبوس که آدم رو داغون میکنه

میمونه همون قطار 

از لطف دولت های پیشین تا الان هنوز ارومیه قطار نداره و برای سوار شدن یا باید بریم تبریز یا مراغه یا خوی اینش به جهنم بلیط برای قطار مثل بلیط برای بازی دربی پرسپولیس قهرمان  و استقلاله . عموم میگه باید گوش بزنگ باشی به محض اینکه فروش بلیط شروع شد اول صف باشی وگرنه همش رفته.

آخه چرا باید  اینقدر این سامانه حمل و نقل ضعیف باشه که نتونه جوابگوی مسافرت های تابستونی مردم باشه.میدونید اگه سفرهای خارج استانی حتی بین شهری داخل استانها توسط قطار باشه چقدر از تلفات جاده ای کم میشه ! به خدا راحتی و ایمنی قطار همه رو به خودش جذب میکنه .

امان از دل غافل

شب آرزوها

شب آرزوها یا لیله الرغائب به نخستین شب جمعهٔ ماه رجب گفته می‌شود. که به باور ما مسلمانان در این شب فرشتگان بر زمین نزول می‌کنند.

کلمهٔ «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی که مورد رغبت و میل است و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان می‌باشند. بنابر معنای اول «لیله الرغائب» شبیست که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن بسیار است و بندگان خدا در این شب گرایش زیادی به رفتن به در خانه خدا و ارتباط و انس با او دارند. بر پایهٔ معنای دوم «لیله الرغاب» شبیست که در آن عطاء و بخشش خدا بسیار است و بندگان خداو با رو آوردن به بارگاه خدا و خشوع در برابر بزرگی خدا، شایستهٔ دریافت انعام و عطا و بخشش بی کرانهٔ خدا می‌شوند.


ادامه مطلب ...