سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

ایمیل مادر شوهر به عروس

به گزارش البرز نیوز ، "کارولین بورن" 60 ساله با فرستادن ایمیل تند و گستاخانه ای  به عروسش "هایدی ویترز" از رفتار و کردار او به شدت انتقاد کرده است.

"ویترز" 21 ساله نیز با فرستادن این ایمیل به دوستانش نامه ی مادر شوهر خود را به مسخره گرفته و به این نحو اعتراض خود را بیان داشته است. دوستان او نیز این نامه را بر روی سایت های مختلف قرار داده اند !

"سان فردی" برای معرفی هایدی به عنوان همسر خود ، او را نزد خانواده خود برد ولی آنطور که مشخص شده است هیچ چیز بر وفق مراد پیش نرفته است.

مادر سان فردی به هایدی که به عنوان تحلیلگر در برنامه های تلویزیونی حاضر می شود پیشنهاد داده که اگر می خواهد عضوی از خانواده آنها شود بدون فوت وقت از راهنمایی و مشاوره چند کارشناس خانواده استفاده کند !

خانم "برون"  در ایمیل خود ایراد های بسیاری از آداب معاشرت هایدی گرفته است و گفته است : " از اینکه کسی بتواند به تو آداب معاشرت و نحوه ی رفتار درست را یاد بدهد بسیار دیر شده است و من برایت خیلی متاسفم."

این مادر شوهر در ادامه نوشته است :" وقتی در خانه کسی مهمان هستی هرگز نگو چه چیزی دوست داری و چه چیزی دوست نداری بخوری مگر آنکه به آن حساسیت داشته باشی ، هرگز نگو از غذا سیر نشده ای و هرگز قبل از دیگران غذایت را شروع نکن."

"در صورتی که در خانه دیگران خوابیده ای و صاحب خانه صبح زود از خواب بیدار شده است ، تا لنگ ظهر در رختخواب نباش!" "هرگز به خانواده ای که تا چندی دیگر عضوی ار آنها می شوی توهین نکن."

" تو باید بعد از آنکه خانه کسی را ترک می کنی کارتی برای تشکر از او برایش بفرستی ، کاری که تو هرگز انجام ندادی !"

" تو فقط به خودت اهمیت می دهی و باید از خودت بپرسی چرا ؟!"

خانم برون حتی از نقشه های ازدواج آنها نیز انتقاد کرده و گفته : " هیچ کس عروسی اش را در یک قلعه نمی گیرد مگر آنکه آن قلعه برای خودش باشد و این یک تصمیم عجولانه و بی منطق است. من می دانم که خانواده تو قادر به پرداخت هزینه های ازدواج نیستند در حالی که آنها باید در طی این سالها به فکر دخترانشان می بودند و پولی را برای ازدواج آنها پس انداز می کردند . 
حال که چنین کاری را نکرده اند باید سطح توقعاتت را پایین آورده و با عروسی ای که متناسب با درآمد تو و پسرم است موافقت کنی ."

خانم برون همچنین از اینکه پسرش "فردی" عاشق هایدی شده است ابراز تاسف کرده است و اظهار داشته : هایدی ویترز از اینکه توانسته چنین پسر شایسته و لایقی را پیدا کند باید به خود ببالد، بیچاره "فردی" من !! "


گرچه به نظر من نکات مهمی هستن. البته کارت تشکر فرستادن تو فرهنگ ما عجیبه ولی اونجا رسمه.


من گاو هستم

در یک مدرسه راهنمایی دخترانه در منطقه محروم شهر خدمت می کردم و چند سالی بود که مدیر مدرسه شده بودم ...

قرار بود زنگ تفریح اول، پنج دقیقه دیگر نواخته شود و دانش آموزان به حیاط مدرسه بروند.

هنوز دفتر مدرسه خلوت بود و هیاهوی دانش آموزان در حیاط و گفت وگوی همکاران در دفتر مدرسه، به هم نیامیخته بود.

در همین هنگام، مردی با ظاهری آراسته و سر و وضعی مرتب در دفتر مدرسه حاضر شد و خطاب به من گفت با خانم... دبیر کلاس دومی ها کار دارم و می خواهم درباره درس و انضباط فرزندم از او سؤال هاییبکنم
از او خواستم خودش را معرفی کند. گفت من گاو هستم ! خانم دبیر بنده را می شناسند. بفرمایید گاو، ایشان متوجه می شوند !!!

تعجب کردم و موضوع را با خانم دبیر که با نواخته شدن زنگ تفریح، وارد دفتر مدرسه شده بود، درمیان گذاشتم یکه خورد و گفت: ممکن است این آقا اختلال رفتار داشته باشد. یعنی چه گاو؟ من که چیزی نمیفهمم ؟!

از او خواستم پیش پدر دانش آموز یاد شده برود و به وی گفتم اصلاً به نظر نمی رسد اختلالی در رفتار این آقا وجود داشته باشد. حتی خیلی هم متشخص به نظر می رسد.

خانم دبیر با اکراه پذیرفت و نزد پدر دانش آموز که در گوشه ای از دفتر نشسته بود، رفت.

مرد آراسته، با احترام به خانم دبیر ما سلام داد و خودش را معرفی کرد: من گاو هستم!

-    خواهش می کنم، ولی...

-     شما بنده را به خوبی می شناسید من گاو هستم، پدر گوساله ؛ همان دختر۱۳ ساله ای که شما دیروز در کلاس، او را به همین نام صدا زدید...

دبیر ما به لکنت افتاد و گفت آخه، می دونید...

-     بله، ممکن است واقعاً فرزندم مشکلی داشته باشد و من هم در این مورد به شما حق می دهم ولی بهتر بود مشکل انضباطی او را با من نیز در میان می گذاشتید. قطعاً من هم می توانستم اندکی به شما کمک کنم...

خانم دبیر و پدر دانش آموز مدتی با هم صحبت کردند گفت و شنود آنها طولانی، ولی توأم با صمیمیت و ادب بود. آن پدر، در خاتمه کارتی را به خانم دبیر ما داد و با خداحافظی از همه، مدرسه را ترک کرد.

وقتی او رفت، کارت را با هم خواندیم ، در کنار مشخصاتی همچون نشانی و تلفن، روی آن نوشته شده بود: دکتر... عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه... 

مبعث مبارک

آنک ندای «اقرأ باسم ربک الذی خلق» در جانِ روشن پیامبر صلی الله علیه و آله طنین انداخته است .

قرآن، بر قلب مبارک پیامبری نازل می شود که امین وحی است و دلسوز مؤمنان...

بی تاب از حرارت تکلیم، از قله «نبوت» باز می گردد.

مردی از نسل ابراهیم، به پیامبری مبعوث می شود تا دیگر بار کعبه را از آلایش بت ها پاک سازد.

پیامبری می آید تا تجلی رحمتِ خداوند باشد.

پیامبری بی تاب از کوه فرود می آید که جبرئیل را در افق روشن دیده است.

پیامبری که در رساندن پیام وحی به مردمان دریغ نمی ورزد.

آن گاه، محمّد رسول اللّه در عرش طنین می اندازد:

 

یا محمّد!

 

 

خداوند چه قدر تو را دوست می داشت که افلاک را به خاطر تو آفرید.

ای که جان پاکت، زحمت درس و مشق نبرد بود و قلبت لوحِ محفوظ علم الهی.

 

آری!

 «هو الذی بعث فی الامیّین رسولاً منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة و إن کانوا من قبل لفی ضلال مبین»

سلام بر تو ای پیامبر که بشر را از گمراهی آشکارش نجات دادی و در راه هدایت خلق خدا، به جان کوشیدی و احکام شریعت خداوند را برقرار ساختی!

سلام بر تو که آیین یکتاپرستی را احیا کردی!

 و خدا را سپاس می گوییم که پیامبری چون تو را برای ما فرستاده است.

ماشین خانومها !!!

ماشین خانومهاشرکت اتومبیل سازی ولوو اقدام به ساخت ماشینی کرده که مخصوص استفاده خانم‌هاست.

YCC که برگرفته از Your Concept Car و به معنی "ماشین مفهومی شما" نامگذاری شده، اولین اتومبیلی است که منحصرا به سفارش زنان و برای زنان در شرکت ولوو ساخته شده است.



برخی از ویژگیهای این خودرو:


1. هیچ راهی برای دسترسی راننده(خانوم ها) به موتور و قسمت های حساس وجود ندارد یعنی کاپوت ماشین باز نمی شود.

علتش این است  که این ماشین فقط در هر 50.000 کیلومتر نیاز به تعویض روغن دارد و در صورت نیاز به هر نوع سرویس خودش توسط فرستنده بی سیم به نزدیکترین تعمیرگاه مجاز خبر می‌دهد!

2. با لاستیک پنچر قادر به ادامه حرکت است یعنی راننده نیازی به توقف و تعویض لاستیک ندارد!



 

3. راننده فقط میتواند به ماشین بنزین بزند و یا آب شیشه شور را پر کند. ضمنا در باک و مخزن شیشه شور طراحی خاصی دارد که با بیرون کشیدن سرشلینگی خودبخود بسته می شود !


4. قبل از اینکه راننده بخواهد پارک کند سیستم هوشمند تشخیص می دهد  آیا  جای کافی برای پارک هست یا نه و در صورت وجود جای خالی به راننده برای پارک کمک می کند!

5. چون خانوم ها معمولا آنقدر خرید می کنند که دستهایشان کاملا پر است و برای بازکردن در بخصوص در مواقع بارندگی دچار مشکل میشوند سیستم درها طوری طراحی شده که با رسیدن راننده کنار ماشین خودبخود نزدیکترین در باز می شود!

6. کاپوت جلو و گلگیرها و قوس سقف طوری طراحی شده که راننده بتواند فاصله های جلو و عقب ماشین را کاملا تشخیص دهد!



7. پدال ها در صورت تصادف جمع می شوند تا صدمه ای به پای راننده وارد نشود!


8. فرمان و صندلی و پدالها و پنل جلو با راننده بصورت خودکار تطبیق داده می‌شود!

9. از آن جا که  خانوم ها تمایل زیادی به تغییر دکوراسیون و مبلمان خانه دارند برای تامین این نیاز روکش صندلیها و کلا تودوزی براحتی قابل تعویض است!