سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

اسفندگان


جشن اسفندگان (سپندارمذگان) یکی از جشن‌های ایرانی است که در روز ۵ اسفند برگزار می‌شود. ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده‌است که ایرانیان باستان روز پنجم اسفند را روز بزرگداشت زن و زمین می‌دانستند. 

ادامه مطلب ...

Whitney Houston


http://iranto.ca/Fa/images/stories/news9/whitney-houston.jpg

در سالهای اخیر، مصرف مواد مخدر به صدای او که روزی در زمره بهترین های موسیقی پاپ به شمار می رفت، صدمه جدی زد.

در سال ۲۰۰۲، ویتنی هیوستون در مصاحبه ای با داین سویر گفت:

«"بزرگترین اهریمن خود منم. من یا بهترین دوست خودم هستم، یا بدترین دشمن خودم." »

خانم هیوستن سال‌ها با اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می کرد.

اعتیاد او به مواد مخدر که روی صدا و قدرت اجرای وی نیز تأثیر منفی گذاشت، موجب رکود هنری این ستاره موسیقی شد.

خانم هیوستن که خود به اعتیاد به کوکایین، ماری جوانا و قرص اعتراف کرده بود، دو بار برای ترک اعتیاد به مرکز توانبخشی رفت و سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که از هر گونه اعتیادی پاک شده است]


http://topnews.net.nz/images/Whitney-Houston.jpg

ازدواج ناموفق وی در سال ۱۹۹۲ با بابی براون، خواننده آمریکایی، نیز با اختلاف های بسیاری همراه بود. بابی براون در سال‌های زندگی مشترک اش با خانم هیوستن بارها به دلیل خشونت خانگی، تخلفات رانندگی و مسائل دیگر بازداشت شد.

ویتنی هیوستن در نهایت در سال ۲۰۰۷ به زندگی مشترک خود با بابی براون خاتمه داد؛ ازدواجی که ثمره آن یک دختر بود که سال ۱۹۹۳ به دنیا آمد

http://www.ahangsara.com/mag/images/Sep1387/WhitneyHouston.jpg

به گفته پلیس آمریکا، ساعت ۱۵:۴۳ دقیقه روز شنبه مسئولان هتل هیلتون بورلی هیلز تماسی اضطراری گرفته و نسبت به وضعیت سلامتی ویتنی هیوستن ابراز نگرانی کردند و تا رسیدن پلیس نیز پزشکان حاضر در هتل در تلاش بودند تا وی را نجات دهند، اما در نهایت خانم هیوستن روز شنبه، ۱۱ فوریهٔ ۲۰۱۲ و در ساعت ۳:۵۵ بعدازظهر به وقت محلی در اتاق خود در طبقهٔ چهارم هتل هیلتون بورلی هیلز در کالیفرنیا در سن ۴۸ سالگی درگذشت.

علت مرگ هیوستون هنوز مشخص نیست اما بنا به گفتهٔ ستوان مارک روزن از پلیس بورلی هیلز، در تحقیقات اولیه نشانی از جنایت پیدا نشد. تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

آریتا فرنکلین، خواننده معروف و کهنه‌کار موسیقی و مادر خوانده ویتنی هیوستن پس از شنیدن خبر مرگ وی در بیانیه‌ای گفت: «اکنون نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. بسیار تکان دهنده و باور نکردنی است. نمی‌توانم آن‌چه را که روی صفحه تلویزیون می‌بینم باور کنم.
هنوز هم میشه از دیدن فیلم بادیگارد و شنیدن ترانه هاش محظوظ شد
http://berooztarinha.com/wp-content/uploads/2012/02/2_5753432224f3_berooztarinha_com.jpg

گلشیفته فراهانی


سوزان ارتس: [ مردمان ] نسبت به برهنگی و رابطه طبیعی دو جنس حساسیت دارند اما از کنار فقر و فلاکت می گذرند.


عکسی در فضای مجازی بار دیگر خبر ساز شد ، عکس نیمه برهنه بازیگری در قسمتی از تیزر جشنوار (جایزه ) سزار , عکسی متضاد با فرهنگ و عرف جامعه امروز ایران و اعتراضات بی شمار دوستان ؛ اعتراضی مبهم و یک سوال؟

چرا جامعه ایرانی نتوانسته هنوز با این واقعیت کنار آید که گلشیفته دیگر متعلق به سینمای ما نیست و خود خواسته هالیوود و سینمای غرب را برگزید ، سینمایی که برهنگی یکی از ارکان آن می باشد و ماندن در آن بدون رعایت این رکن میسر نمی باشد.

ادامه مطلب ...

مراسم اسکار 2012


هشتاد و چهارمین مراسم اعطای جوایز اسکار روز 26 فوریه 2012 (ششم اسفند ماه) و همچون سال‌های گذشته در سالن تئاتر کداک لس‌آنجلس برگزار و از شبکه تلویزیونی ABC پخش میشه و مثل همیشه قصد دارم تا نامزدها رو معرفی کنم . امیدوارم حادثه بعضی سالها مثل سال 1976 که فیلمی مانند " راننده تاکسی " به کارگردانی " اسکورسیزی " و بازیگری فوق العاده " رابرت دنیرو " و "جودی فاستر" هیچ اسکاری نبرد تکرار نشه، مخصوصا امسال که برخلاف سالهای گذشته بالاخره فیلمی ایرانی هم در لیست حضور داره که احتمال برنده شدنش هم خیلی زیاده . جدایی نادر از سیمین دیگه فیلمی شناخته شده و مشهور شده و امیدوارم که با بردن جایزه اسکار کلکسیون خود فیلم و سینمای ایران تکمیل بشه.



امسال «بیلی کریستال»، مجری باسابقه و خنده‌رو آمریکایی مسئولیت اجرای مراسم اعطای جوایز را برعهده خواهد داشت.

پس از آنکه «ادی مورفی»، بازیگر سرشناس از اجرای مراسم اعطای جوایز اسکار 2012 کناره‌گیری کرد، «بیلی کریستال» برای نهمین‌بار به‌عنوان مجری معروف‌ترین مراسم اعطای جایزه فیلم دنیا انتخاب شد.

این مجری 63 ساله خنده‌رو اولین‌بار در سال‌ 1990 مجری مراسم اسکار بود که فیلم «رانندگی برای خانم دایسی» بهترین فیلم شد و آخرین اجرای او به سال 2004 برمی‌گردد.

در این بین فیلمهای

فیلم "هیوگو" به کارگردانی "مارتین اسکورسیزی" با 11 نامزدی

فیلم "هنرمند" به کارگردانی "هازنا ویچس" با 10 نامزدی

فیلم "اسب جنگی"به کارگردانی "اسپیلبرگ" با 6 نامزدی 

در نامزدی اسکار پیشتازند.


 در میان کارگردانان هم "وودی‌ آلن" و در میان بازیگران نقش اول مرد هم "جرج کلونی" و "براد‌پیت" و "گری اولدمن" نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

"مریل استریپ" برای فیلم بانوی آهنین هم برای چندمین بار نامزد دریافت این جایزه برای بهترین بازیگر نقش اول زن شده است.
"جدایی نادر از سیمین" اثر "اصغر فرهادی" هم با نامزدی در دوبخش بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلمنامه اورژینال برای نخستین بار نام ایران را در میان نامزدهای بخش نهایی طنین‌انداز کرده است.
اسامی نامزدها در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...