سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

میانگذر دریاچه ارومیه بعد از ۲۵ سال آغاز به کار کرد

 

 

امروز صبح که پنجره رو باز کردم تا نفس عمیقی بکشم دیدم یه بویی میاد 

یه بوی آشنا که از تهران تا ارومیه و تا تبریز پراکنده شده . بله بوی رجایی برای یک روز به ارومیه اومد تا شاهکار نیمه کاره ای رو افتتاح بکنه و برگرده تا اسمی از اون هم در این سازه عظیم برده بشه.   

این پل سه باند داره که دو باند طرفین برای تردد خودروها ( سبک و سنگین ) و باند وسط برای قطار تعبیه شده . امروز فقط یک باند برای تردد خودروها به بهره برداری رسید. البته یه هفته ای بود که کار این باند تموم شده بود ولی جناب رییس جمهور علاقه داشتن که خودشون قیچی بزنن .

به گزارش خبرگزاری مهر از ارومیه، رئیس جمهور صبح امروز پل شهید کلانتری که میانگذر نیمه کاره دریاچه ارومیه را به هم متصل می کند مورد بهره برداری قرار دهد.

این پل 1709 متر طول دارد که 1276 متر آن در داخل دریاچه ارومیه اجرا شده و حدود 385 متر آن در دو طرف پل های اتصال است.

بیشترین تاثیر این پروژه صرفه جویی در مصرف سوخت، زمان و کاهش تصادفات و استهلاک وسایل نقلیه است.

همچنین با احداث این پل حدود 260 میلیارد ریال که از منابع ناشی از آن، همه کشور بهره مند می شود صرفه جویی صورت گرفته است.

ساخت این پل یکی از دستاوردهای فنی - مهندسی کشور است.

پل میانگذر دریاچه ارومیه بخشی از آزادراه ارومیه - تبریز است که با بهره برداری از آن مسیر 260 کیلومتری این دو شهر به نصف کاهش می یابد.

کارهای اجرایی این پل میانگذر از بهمن سال 1382 آغاز شده که امروز با حضور احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان به بهره برداری رسید.

فرشید امین و باراک اوباما


فرشید امین، خواننده ایرانی موسیقی پاپ ساکن لس آنجلس، در ضیافت پیروزی باراک اوباما که توسط حزب دمکرات درکالیفرنیای جنوبی برگزار شد ترانه صلح و پیروزی خود را به زبان انگلیسی اجرا کرد.

بنا بر گفته مژگان تهرانی، مدیر روابط عمومی فرشید امین، این خواننده از میان ده ها هنرمند انتخاب شد تا در جشن پیروزی باراک اوباما، رییس جمهور منتخب ایالات متحده، در شب انتخابات ترانه ای درباره صلح و پیروزی اجرا کند.

فرشید امین خواننده اصلی این ضیافت محسوب می شد و ترانه او توسط خواننده معروف موسیقی جاز آمریکا، تونی بنت، برای اجرا در این مراسم انتخاب شده بود. در این برنامه هم چنین هنرمندانی چون جیمی فاکس، لو گاسیب جونیور، لوسی لو، نویسنده افغانی تبار خالد حسینی، و لورتا سنچز عضو کنگره آمریکا از حزب دمکرات شرکت داشتند.

فرشید امین که اولین هنرمند ایرانی است که تا این تاریخ در مراسم پیروزی حزبی در آمریکا برنامه اجرا کرده است، در چند ماه گذشته به ساختن چند آهنگ از جمله ترانه ای به نام «با من دعا کن» درباره شرایط ناهمگون سربازان جنگ عراق و درخواست تغییر این شرایط با ایجاد صلح و دوستی به جای جنگ به زبان انگلیسی اشتغال داشته است .

فرشید امین در شب اعلام نتایج انتخابات و پیروزی اوباما، در مقابل صدها تن از شرکت کنندگان، سیاستمداران حزب دمکرات کالیفرنیا، شخصیت های هنری و اجتماعی و هنرمندان شرکت کننده در این مراسم به اجرای ترانه «با من دعا کن» پرداخت . این ترانه با تم درخواست پایان خشونت ها و آغاز صلح ، داستان سربازی است که از جبهه جنگ برای مادر خود نامه ای می نویسد و در آن از کلمه «چنج» به معنی « تغییر»، که کلمه کلیدی در مبارزات انتخاباتی باراک اوباما محسوب می شد، استفاده شده است.

فرشید امین در مورد این ترانه می گوید:« در پروازی در بازگشت از دبی به لس آنجلس در کنار یک افسر آمریکایی نشستم که از وضعیت و ادامه جنگ عراق به شدت ناراحت بود. او به من عکس هایی از جنگ و از چهره اندوهگین و نگران سربازان در آنجا نشان داد که مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد. در بازگشت، من ترانه «با من دعا کن» را به این امید که روزی دوباره در این جهان همه چیز به سوی صلح بازگردد نوشتم که به زبان انگلیسی بود

فرشید امین که پیش از اجرای برنامه بر روی صحنه خود را به عنوان یک هنرمند ایرانی و متولد ایران معرفی کرد معتقد است: «جنگ، آخرین راه چاره ای است که کسی باید به دنبال آن برود. ما به عنوان انسان های متمدن باید بتوانیم از راه های صلح آمیز مسائل و مشکلات خود را حل کنیم. به نظر من اصلا جنگی نباید در هیچ جای این جهان در کار باشد. برای همین هم من خواسته ام این آهنگ را برای صلح نوشته باشم

احتمال می رود تا از ترانه دیگری از ساخته های فرشید امین که هم اکنون در دست تهیه است، به نام «ویکتوری» یا «پیروزی»، در مراسم سوگند و آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما استفاده شود.


تولدم مبارک ؟

 

سلام دوستای عزیز 

امروز تولدمه ، 25 ساله تکمیل تو این دنیا هستم و کار خاصی انجام ندادم. 

واسه جشن تولد و این حرفا هم  که دیگه  این جنگولک بازی ها به ما نیومده ، پیر شدیم رفت. 

ولی قضیه مهم اینکه تو غربتم اصلا حال نمیده 

البته 2 سال هم تو آمل همینطور بوده دیگه عادت کردیم.


دوستان اگه دوس دارید به بلاگی رای بدبد ، برید اینجا   http://night-skin.com/topblog/list هر 100 رای یک چراغ از 5 چراغ رو روشن میکنه و در نهایت ... اااا .... نمیدونم چی میشه

نوروز در تقویم جهان ، روز جهانی کورش ، شام آخر

 

Norouz - New Day on UN Calendars



دوستان عزیز ایرانی، نوروز یکی از قشنگترین و باستانی ترین سنتهای ما ایرانیان است، چرا آن را تا ابد در تقویم جهان ثبت نکنیم؟ لطفا به ادرس زیر مراجعه کنید  و پس از امضای اون خبرش رو به تمام ایرانی هایی که می شناسید برسونید.


http://www.PetitionOnline.com/Norouz


من رفتم و رای دادم



109059 Signatures



فعلا که این شکلی هاس شما نفر بعدی باشین

پ.ن :


۸ آبان ( ۲۹ اکتبر ) روز جهانی بزرگداشت کورش کبیر گرامی باد



پ . ن 2 :

رفته بودم بی بی سی یه نگاهی بندازم چشمم به این خورد خیلی باحاله

پژوهشگران در عرصه تاریخ هنر برای اولین بار دریافته اند که در تابلوی "شام آخر" اثر لئوناردو داوینچی، که یکی از معروف ترین آثار هنری جهان به شمار می رود، مسیح و حواریون مشغول صرف چه غذایی بوده اند.

تردیدی در تاثیرگذاری شاهکار لئوناردو داوینچی نیست، که لحظه ای را به تصویر می کشد که در آن مسیح، حواریون، نزدیکترین طرفداران خود را آگاه می سازد که یکی از آنها قصد خیانت به او را دارد.

شاید به این دلیل تعجب برانگیز نباشد که هیچکدام از حضار در تابلو چندان جذب غذای موجود در سفره نشده اند و تعداد اندکی از هزاران شیفته هنر که در طی قرون مختلف به بررسی این اثر پرداخته اند، به این غذا دقت کرده اند.

کسانی که به این مسئله دقت کردند فرض را بر این گذاشتند که میهمانان مشغول صرف بره بریان بوده اند، که همانند نان و شراب نقاشی شده در اثر، به نماد معنایی مسیحیت ارتدوکس اشاره دارد که مسیح را با بره ای قربانی شده بخاطر گناهان انسان متناظر می داند.

سرعت بالای زوال این اثر که در سال 1498 میلادی کامل شد، بررسی دقیق این موضوع را ناممکن ساخت؛ اما اکنون به لطف تازه ترین روش بازسازی نقاشی های دیواری کارشناسان هنر بالاخره توانسته اند به بررسی دقیق جزئیات غذای روی میز بپردازند.

نتایج این بررسی که در نشریه گاسترونومیکا منتشر شده نشان می دهد که در سفره بره ای وجود نداشته، بلکه غذای طبخ شده مارماهی در کنار برش هایی از پرتقال بوده است.

نکته مهم این است که همزمان با کار لئوناردو داوینچی بر روی "شام آخر"، این غذا، غذایی رایج بوده است.

آنطور که جان واریانو، کارشناس تاریخ هنر می گوید نه تنها در دوره رنسانس در ایتالیا مارماهی غذایی رایج بوده، بلکه احتمالا لئوناردو داوینچی هم به آن علاقه ویژه ای داشته است، زیرا در فهرست های خریدی که در میان نوشته ها و آثار او برجای مانده این قلم غذایی نیز دیده می شود.