سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

هدف ویلدرز از فیلم جنجالی درباره اسلام چیست ؟

تظاهرات در مخالفت با فیلم خیرت ویلدرز در آمستردام - مارس 2008
خیرت ویلدرز، سیاستمدار راست افراطی هلند، فیلم جنجال آفرین خود، "فتنه" را، که به اسلام به عنوان دینی خشن حمله می کند منتشر کرده است.

این فیلم 15 دقیقه ای به هر دو زبان انگلیسی و هلندی در اینترنت در دسترس است و همان ابتدا اخطار داده می شود که فیلم حاوی صحنه های تکان دهنده است.

پیام اساسی آقای ویلدرز در پایان فیلم خلاصه شده است: اسلامی شدن (اسلامیزاسیون) را متوقف کنید.

وی اسلام را با کمونیسم و نازیسم مقایسه می کند و می گوید این دینی است که آزادی غرب را به چالش می گیرد و باید شکست داده شود.

اما سیاستمدار هلندی در استدلال خود از تصاویری استفاده می کند که می داند برای مسلمانان توهین آمیز است - مانند کاریکاتور جنجالی چاپ شده در دانمارک که پیامبر اسلام را با عمامه ای که در آن بمبی جاسازی شده ترسیم می کند و قبلا گرفتاری های زیادی آفریده بود.

آقای ویلدرز در سراسر فیلم آیاتی از قرآن را نمایش می دهد و صداهای موعظه گران تندروی مسلمان را پخش می کند که پیروان خود را به جهاد فرامی خوانند.

اینها در کنتراست با حملات تروریستی - حملات 11 سپتامبر و تصاویر بسیار دلخراش اجساد سوخته از بمبگذاری در قطارهای شهری مادرید - نشان داده می شود.

این تصویری بسیار افراطی از اسلام است - و در هیچ کجا او مسلمانی را که حملات تروریستی را محکوم کرده باشد نشان نمی دهد در حالی که اکثریت بزرگ مسلمانان چنین کرده اند.

برداشت فیلم این نیست که اروپا باید با افراط گرایی مقابله کند - و اینکه باید تعبیری ملایم تر از اسلام ترویج شود؛ استدلال آقای ویلدرز این است که اسلام ذاتا خشن است و بهترین کار شکست دادن آن به طور کامل است.

اما وی از نشان دادن صحنه های آشکارا تحریک آمیز مانند پاره کردن صفحات قرآن یا هر تصویر تازه ای در اهانت به پیامبر اسلام خودداری می کند.

 

منبع : ‌‌BBC

نظرات 1 + ارسال نظر
بید مجنون سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:32 ق.ظ http://from2008.blogsky.com

دوزدی که بیز گرک اوز دینیمیز اسلام نان دفاع الیاخ و هر کیم کی هر یرده ایسته سه بیزه توخونا اونو گرک کی یرینده اوتور داخ ولی بیر سوز ده که وار بودی کی الله اوزی دییب کی بو دینی من اوزوم ساخلارام
اسلام بیر دین دی که هامینی اورک دن اوخلاییر و هر کس کی اونی تانیر داها اوندان ال چکه بیلمیر و اونون اوتونا دوشور تا موسلمان اولسون
اسلام اورکلر دینی دی و اوزی اوزین ساخلار و بیز لر ده کی دیللنیریخ بونا گوره دی کی اوزوموزی ساخلیاخ یوخسا اسلام اوزین ساخلاییب و ساخلایاجاخ

بله عزیز یولداش سن دین دوز . ولی وقتی من مسلمانام و منیم دینیمه توخونوللار البی که منه توخونوللار. البته گلن یازگیدا دیجم که من بو قضیه یه چوخ ناراحت اولمامیشام ولی بولار منه ایران روزنامه سینین کاریکاتورونون یادینا سالیر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد