سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

سس سیز لیخده باتمیشام

من غرق در سکوتم

خاتمی با که سخن می گفت ؟

 JJ Badman  آپ شد


Image and video hosting by TinyPic


خاتمی با که سخن می گفت ؟  " وظیفه نداریم که همه دنیا را تسخیر کنیم. هیچ کس حق دخالت در رای مردم را ندارد "

انگار راستی ، راستی ; الکی و شوخی شوخی خاتمی میخواد برگرده . آخه حرفاش باز داره بودار میشه . به نظر شما این حرف ها خطاب به چه کس یا کسانی می تونه باشه ؟

من تکه های مهم دو سخنرانی آخر خاتمی رو جدا کردم و قسمتهای مهمتر رو برای اونایی که حوصله ندارن رنگی کردم .

اگه خواستید در ادامه مطلب بخونید.

سید محمد خاتمی با بیان اینکه کار با شعار درست نمی شود و هیچ کس حق دخالت در رای مردم را ندارد، اظهار کرد: به نام اسلام از آزادی وعدالت دفاع می کنیم.وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : یقینا ما نه ازلحاظ تاریخی ، نه بر اساس ارزشهای دینی و نه از نظر امکانات، این وظیفه را نداریم که همه دنیا را تسخیر کنیم و نظاممان را به همه دنیا تحمیل کنیم که نمی توانیم و نمی شود. اصلا اگر اینطوری بود فلسفه مهدودیت، معنی نداشت.

خاتمی اظهار داشت : پذیرش انسانها شرط رسیدن به آن جامعه ایده ال است ;مطمئن باشید نه پیامبر اکرم(ص)، نه امیرالمومنین (ع)و نه  امام زمان (عج) بنایشان بر تحمیل خیر بر جوامع نبوده است.اصلا چرا غیبت وجود دارد؟ برای اینکه آمادگی در دنیا نیست یعنی مردم باید بپذیرند و قبول کنند اگر نکنند به زور و شمشیر نمی توان دین و نظامی را بر مردم تحمیل کرد نظام هم اگر متکی بر خواست مردم نباشد دوام نمی آورد .

وی در ادامه گفت: اگر باید انتقادی باشد این است که آیا ما از این معیارهایی که مورد توجه بوده است دور می شویم یا به آنها نزدیک؟ اتفاقا اینها اصول انقلاب و دین است و همین هاست که برای ما مسئولیت ایجاد می کند. خاتمی خاطر نشان کرد:ما به نام اسلام از آزادی انسان دفاع می کنیم; ما به نام اسلام از عدالت در جامعه دفاع می کنیم و در عین حالی که عدالت اقتصادی را مهم می دانیم بر عدالت اجتماعی، عدالت فرهنگی، عدالت سیاسی تاکید داریم.وی با طرح این سوال که  عدالت سیاسی یعنی چه؟ افزود:عدالت سیاسی یعنی مردم حق دارند و صاحب رای هستند و رای آنها باید محترم باشد هیچ کس حق ندارد در رای مردم دخالت کنند یا کانالیزه کند که رای مردم  به یک طرف برود.

خاتمی تاکید کرد: ما از پیشرفت، توسعه دفاع می کنیم. ما نمی توانیم در دنیا عقب افتاده باشیم این برای اسلام و ایران کسر شان است که ما دردنیا به لحاظ علمی، اقتصادی ... عقب بیفیتم و هر چه می خواهیم اینها ست که اصولی که به آن پای بندیم و معتقدیم کار با شعار درست نمی شود.

رئیس جمهور سابق کشورمان ادامه داد : بد این است که ما شعارها را بد مطرح کنیم ، درعمل نتیجه مطلوب نگیریم و رضایت  توده مردم بدست نیاید. این را باید درنظر بگیریم; انتقاد اگر هست این است که آیا دلبستگی جامعه و قشرهای مختلف آن و بخصوص نسل جوانی که امروز روز به روز تعدادش زیادتر می شود . به این معیارها، به اسلام، انقلاب و امام بیشتر می شود یا کمتر؟

چند روز پیش هم محمد خاتمی در سخنرانی در دیدار با جمعی از نمایندگان اصناف و حوزه اجتماعی خرده های بسیاری از نحوه اجرای برنامه چهارم گرفت و آن برنامه را علمی ترین برنامه دانست وی تصریح کرد: مهم این است که چقدر می توان امیدوار بود آن برنامه ها پیاده شود. دولت در یک مجموعه کار می کند، دولت که فعال مایشاء نیست که هر کاری می خواهد انجام دهد و با تاکید بر رفتار درست با مردم ، تاکید کرد که باید به ملت اعتماد کرد  و خاطرنشان کرد: انتخابات مجرا و مسیر صحیحی است که مردم باید از آن طریق حاکمیت بر سرنوشت شان را رقم بزنند و باید به آن از جهات مختلف اهتمام کنیم، به شرط این که همه زمینه ها و اسباب برگزاری انتخابات درست که رای مردم تاثیرگذار باشد و از آن حفاظت شود، بروز پیدا کند.

وی اظهار کرد: اگر عده ای از مردم در انتخابات شرکت نمی کنند، باید علت را جستجو کرد و در عین حال باید این انتظار را داشت که انتخابات درست در مسیر خود باشد تا مردم هم با اشتیاق شرکت کنند. وی افزود: آن چه ما امروز می توانیم عرضه کنیم که با نظام های دیگر متفاوت باشیم، این است که باید راست بگوییم و با مردم درست رفتار کنیم. در مورد دروغ، یک جنبه واقعیت دروغ است و جنبه دیگر جنبه حقوقی و قانونی دروغ است. دروغ بیانی است که مطابق با واقع نباشد

 وی خاطرنشان کرد: در کشور ما بخش خصوصی بسیار مظلوم است. دیدگاهی وجود دارد که با بخش خصوصی بد است. دوم این که اصلا بخش خصوصی نداریم; پس همه بکوشیم بخش خصوصی در این کشور ایجاد شود، کار کند، تضمین ها و ضوابطی باشد که بخش خصوصی در آن ضوابط با اطمینان و امنیت خاطر کارش را انجام دهد و بسترسازی شود که بتواند راه برود.

 اگر می خواهیم در سال1404 جزء برترین کشورهای منطقه باشیم باید دید در همین چند سال آن ها چه کرده اند و ما چه کرده ایم؟

عدالت اجتماعی بسیار مهم است، ولی اشتباه است اگر تصور شود که عدالت اجتماعی در عدالت اقتصادی و عدالت اقتصادی در اقتصاد صدقه ای خلاصه شود. خاتمی با اشاره به این که " اگر عدالت دادن حق به ذی حق است، از جمله مهمترین حقی که خدا به مردم داده و در قانون اساسی آمده است حق حاکمیت مردم بر سرنوشت شان است"
نظرات 8 + ارسال نظر
خانومی دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:37 ق.ظ http://www.eshgh-bazi-asemoooon.blogsky.com

بو داشت اما چه بویی ؟ i dont know :دی

بو دیگه . توضیح بدم بد میشه

علی دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:34 ب.ظ http://halfway.blogfa.com

سلام/////
خوشحال میشم باهم تبادل لینک داشته باشیم....
منوبا×××××دانلود جدید ترین آهنگ ها×××××لینک کن..
اگه دوست داشتی بهم سر بزن....

چشم چشم
امری باشه

الهام دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:35 ب.ظ http://www.elhaam60.blogsky.com

سلام
وب جالبی داری خیلی خوشم اومد.
یه سر به منم بزنی خوشحال میشم.
بای

تشکر و ممنون
چشم

قارا باجت چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:36 ب.ظ http://gara-baxt.bloskay.com

ممنون که نظر دادین
می تونیم تبادل لینک کنیم
مرسی

چشم

دختر بدسیگنال چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام آرمین جان
خیلی وقت اینجا نیومده بودم
خسته نباشی
بدو بیا من اپم

شما هم خسته نباشی
چشم میام

آرش پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:27 ق.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

خاتمی اگه آدم بود از اسدالله لاجوردی که یه جلاد بالفطره بود تمجید نمی کرد.فقط یه مترسک خیمه شب بازی بود که مردم رو به بازی گرفت و حالا دوباره دارن راضیش میکنن بیاد 4سال دیگه با احساسات مردم بازی کنه

خوب دیگه

آرش چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:01 ق.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

ای کاش اون حرفهاشم که در وصف اسدالله لاجوردی جلاد اوین زده بودم میذاشتی.این سیاست کثیف این حکومت هستش حالا خاتمی آدم خوبه شده احمدی نژاد آدم بده اینجوری بازم میرن رای میدن حالا حالا ها هم این حکومت پابرجا میمونه

آخه چی بگم والا. ولش کن

نازلی شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:49 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

شاید برگرده هم خیلی زیاد فرق نکنه. این سرزمین از پای بست ویران است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد